Neler yeni

YARDIM İSTİYORUMMM

Katılım
16 Ağu 2012
Mesajlar
58
Beğeniler
0
#1
ARKADASLAR COCUKLAR COK CABUK SIKILIYORLAR YAPTIRCAK BISEY BULAMIYORUM PLANI UYGULUYORUM AMA COCUKLARA YETMIYOR NAPABILIRIMM?
 
Katılım
11 Kas 2011
Mesajlar
9
Beğeniler
0
#2
Ben de aynı durumdayım hocam.dikkat süreleri çok kısa böyle olunca bende zevk almıyorum herşey yarım kalmış gibi geliyor tatmin olmuyorum
 

Musa BAL

Yeni Üye
Katılım
19 Eyl 2011
Mesajlar
436
Beğeniler
2
#3
hocam etkinlik sürelerini daha kısa hale getirebilirsiniz. malum ilgi süreleri daha kısa. daha canlı uyarıcılar kullanabilirsiniz. sadece plana değil de öğrencilere odaklanmalısınız. öğrencilerini ilgi ve zevklerine göre hareket etseniz daha etkili olabilirsiniz. her plan her çocuk grubuna uygun olmayabiliyor bazen. her hangi bir planlı etkinliği uygulamaya çalışmak onları sıkabilir. çünkü kurallar konusunda da çok yetkin değillerdir. bence planı ana kriter olarak görmeyin.
 
Katılım
15 Şub 2012
Mesajlar
54
Beğeniler
0
#4
arkadaşlar plana takılı kalmama konusunda Musa hocama katılıyorum. Ornegın planda 1 oyun vardır ama gun ıcınde en az 5 oyun oynatmak gerekebılır. Dıyelım calısma kagıdı olarak sadece 1 sayfa cızgı tamamlama vardır planda ama uyguladıgınızda yetersız kalabılır. yanı 2 ya da daha fazla calısma yaptırmanız gerekebılır. Yanı demek ıstedıgım gun ıcınde cocukları sıkmayacak sekılde yedek etkınlıkler de bulundurmalısınız. Bır nevi sotenizde fazlaca alternatif olmalı. Bır de tabıı ılk haftalar sıkılma olması normaldır. Bu gibi durumlarda sınıf ıklımı de cok onemlıdır. Bazı sınıflar ortalama olarak ıyı derecelı bireyler barındırır ve bu bıreyler de sunulanları daha cabuk tuketebılmektedır. Cocukları bogmadan, enerjilerini de yeterince atabilmelerini saglayıp, onlara yetmeye calısmaktan baska caremız bulunmamaktadır. Tabii bu duruma 'zamane çocukları' da diyebiliriz. :))
 
Katılım
11 Kas 2011
Mesajlar
9
Beğeniler
0
#5
ben plana bakamıyorum bile uygulayamıyorum yani sürekli oyun oynuyoruz hiç durmadan :) Türkçe dil etk. filan yapamıyorum oturmak istemiyorlar sürekli geziniyorlar . ilgi çekici parmak oyunları,şarkılar,hiçbirşey etkilemiyor inanın.öyle otursunlar hikaye kitabını açayım bitene kadar sessizce dinlesinler demiyorum zaten eğlenceli hale getirmeye çalışıyorum yüzümü karakterlere göre boyuyorum aksesuarlar kullanıyorum sesimi farklılaştırıyorum:) hikayeyi oynuyorum resmen karşılarında:)ama yok.sanırım 6 yaştan sonra bize tatmin edici gelmedi.çoğu kitapla tanışmamış zaten o kadar belli ki:(bazen sabrımın zorlandığını hissediyorum ama o kadar tatlılar ki güldükleri zaman bitiyor herşey
 

Hacer Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
25 Eki 2011
Mesajlar
1,318
Beğeniler
5
#6
hocam planlarımızı şimdi tam anlamıyla uygulamamız yada bu yaş grubunun uyum sağlaması mümkün değil..

benim 1 2 çocuğumda zaman zaman söylüyor sıkıldığını (ama biri 48 aylık biri de 50 aylık )

öncelikle uyguladığınız çalışmanın çocukların seviyesinde olup olmadığını irdeleyin..

çocuklarla sohbet saati yaptığınız da küçük kurallardan bahsedin ( hatta bunu etkinlikle bile yapabilirsiniz) okula geldiklerinde ne yapacaklarıını ilerleyen zamanda ne yapacaklarını kahvaltıya nasıl geçilir kahvaltıdan sonra ne yapılır hangi çalışma saatidir.. bunları çocuklarla belirleyin yönlendirin isterseniz bu konuda küçük bir pano oluşturun..

hamur aldıklarını ama bir süre sonra sıkıldıklarını yazmışsınız.. hamur verip çocukları bırakırsanız sıkılırlar ama yanlarına oturup ilginç hayvanlar, çiçekler vs.. yapalım bakalım kim neler yapacak deyin..hamurla oynmayı gerçekten oyuna çevirin..

oyuncaklarla oynadıklarını ama bir süre sonra sıkıldıkları yazılmış oyunlarında sizde rol alın oyunu hareketlendirin

türkçe dil etkinliğine artık geçmelisiniz büyük resimleri olan hikaye kitapları bulun mesela , ne bileyim kuklayla anlatın ses tonunuzu değiştirin dikkatlerini bu yöne çekin. sonra onlara kuklaları verin onlar anlatsın..

1. haftamız bitmek üzere çocuklarımız okul düzenine alışmaları gerek bunu belirli sınırlarla değil ödülle oyunla koymalıyız..

türkçe dil etkinliğinin sonuna kadar istenilen şekilde oturan yada çalışmlarınıza ktılanları ödüllendirin..

benim öğrencilerim artık bunlara alıştı.
sabah okula gelince sandalyesine geçer benim de karşılarına oturmamı beklerler. ( uym haftasının ilk günü ben bunun böyle olması gerektiğini anlattım) ben karşılarına otururum sohbet ederiz evde ne yaptın ne oldu ne bitti nasılsınız.. sonra ne yapalım derim kimi der boyama onlara bir masaya boyama veririm. kimi der hamur onlara hamur veririm kalanlarda oyuncaklarla oynar..( kuralı birlikte koyduk kim boyama yapmaktan vazgeçerse boyasını çekmecesine koyacak, koymazsa arkadaşlarının ki ile karışır ve yenisini almak zorunda kalır..hamur oynmaktan vazgeçerse kutusuna koyar ve çekmeceye kaldırmazsa hamurumuz hemen kurur ve atmak zorunda kalırız.. kim hangi oyuncak ile oynuyorsa vazgeçtiğinde aldığı yere koymak durumunda eğer ortada bırakırsa dağınık bir sınıf ve hangi oyuncağın nerde olduğu belli ollmayan bir sınıf olur kimse bunu istemez şeklinde konuşmuştuk bu uygulamayı uyum haftasında başlamıştım..bugün itibariyle az önce yazdığım herşey uygulanıyor ( nazar değmesin :) )

çocuklarınızın oyunlarına ve çalışmlarına çoşkuyla katılırsanız sıkılma süreleri azalacaktır.

motive edin
aralıklı pekiştirme verin :)

her zaman süprizci bir öğretmen olun süpriz oyun süpriz çalışma geldiğini söyleyin çoşku koyarsanız meraklanıyorlar ve çalışma sonuna kadar bekliyorlar.
kolay gelsin öğretmenim :)
 
Katılım
16 Ağu 2012
Mesajlar
58
Beğeniler
0
#7
hepsınıuyguladııgımda emın olabılırsınnzz hocammm.bence alışma donemlerı dıye hıcbırsey demedıgım kural koymadığım için bu sekilde oluyorr.coook tesekkür ederimmm:)cok faydalı oldu emin olabilirsinizzz:)
 

Forum istatistikleri

Konular
18,892
Mesajlar
30,368
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×