- Katılım
- 6 Eki 2011
- Mesajlar
- 420
- Beğeniler
- 0
BU GÖLGE KİMİN?
Etkinlik Türü: Sanat (Küçük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu : 48-72 Ay
Etkinlik dosyasının word hali için tıklayınız;
https://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/7b12fa3e3a48ef9b9e7c346f5a393ea2.doc
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Sosyal ve Duygusal Gelişim:
Kazanım 1. Kendisine ait özellikleri tanıtır.
(Göstergeleri: Fiziksel özelliklerini söyler.)
Kazanım 8. Farklılıklara saygı gösterir.
(Göstergeleri: Kendisinin farklı özellikleri olduğunu söyler.)
Motor Gelişim:
Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Göstergeleri: Malzemeleri keser. Malzemeleri yapıştırır.)
ÖĞRENME SÜRECİ
Sınıfın duvarına kraft kâğıdı yapıştırılır.
Kâğıdın karşısına fener ya da spot gibi bir ışık kaynağı konur.
Çocuklardan biri kâğıt ile ışık kaynağı arasında bir yerde sandalyeye oturur.
Çocuğun kâğıda çıkan gölgesi başka bir çocuk tarafından çizilir.
Birkaç gönüllü çocukla bu çalışma tekrarlanır.
Çocukların gölgeleri çizildikleri yerlerden kesilir. Gölgesi çizilen çocukların adları, saç ve göz renkleri, boyunun uzunluğu gibi konularda konuşulur.
Masalara çocukların gölgelerinin olduğu kâğıtlar, çocukların evlerinden getirdikleri dergi, gazete ve kartpostallardan kesilmiş resim ya da fotoğraflar konur.
Çocuklar, adını ve özelliklerini belirledikleri çocuğu gölge şeklinde olan kağıt üzerine kolaj çalışması yaparak oluştururlar.
Çocuklar yaptıkları çocuk ile aralarındaki benzer ve farklı olan özelliklerini söylerler.
Materyaller :
Fener, kraft kağıdı, kalem, çeşitli materyallerden kesilmiş resimler
Sözcükler ve Kavramlar :
Uzun-kısa, gölge, renk, aynı-farklı-benzer
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Bu etkinlik yapılırken ışık kaynağının yaklaşık olarak 1 metre uzaktan tutulmasına dikkat edilmelidir.
Çocukların evlerinden getirdikleri dergi ve kartpostallardaki sevdikleri şeylerin resimlerini keserken öğretmen tarafından yönlendirme yapılmamasına dikkat edilmelidir.
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
Bu etkinlikte kâğıt, fotoğraf ve resimleri kullanarak neler yaptınız?
Yaptığınız çocuğa ad vermek ve bu çocuğun özelliklerini söylemek hoşunuza gitti mi?
Sizin göz ya da saç renginiz, boyunuz diğer arkadaşlarınızla aynı mı?
Anneniz, babanız kardeşiniz ile benzer ve farklı olan özellikleriniz neler?
AİLE KATILIMI
Bu etkinliğe başlamadan en az üç gün önce ailelerden çocuklarıyla birlikte dergi ve kartpostal biriktirmeleri istenebilir.
Ailelerin çocuklarının fiziksel özellikleri ve kendi özellikleri hakkında sohbet etmeleri istenebilir.
ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
Çocuklar artık materyaller kullanarak kendi portrelerini yaparlar. Portreler üzerinden saç rengi, göz rengi gibi fiziksel özellikleri hakkında konuşurlar.
UYARLAMA
Sınıfta Zihinsel Yetersizliği Olan Bir Çocuk Varsa;
Öğretmen zihinsel yetersizliği olan çocuğun bileğinden tutarak çocuğun çizmesine yardımcı olabilir.
Gölgesi çizilen çocuk hakkında zihinsel yetersizliği olan çocuğa basit ve kısa cevaplı sorular yöneltilmelidir. Arkadaşının adını biliyor musun? gibi.
Zihinsel yetersizliği olan çocuk fiziksel özelliklerle ilgili sorulara cevap veremeyebilir (uzun boy- kısa boy, göz rengi gibi), bu nedenle fiziksel özelliklerle ilgili kavramlar konusunda desteklenmelidir.
Etkinlikte çizilen gölgelerin kesilmesi sırasında; zihinsel yetersizliği olan çocuk makas tutma becerisine sahip olmayabilir. Öğretmen bu aşamayı kendisi yapabilir.
Kolaj çalışması sırasında sözel yönergelerle kendisinden isteneni yerine getiremezse fiziksel yardım sağlanarak çocuğun kendinden bekleneni gerçekleştirmesine yardımcı olunur.
Etkinliğin değerlendirilmesinde zihinsel yetersizliği olan çocuğa kendi fiziksel özellikleri ile ilgili sorular sorulmalıdır.
Etkinlik Türü: Sanat (Küçük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu : 48-72 Ay
Etkinlik dosyasının word hali için tıklayınız;
https://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/7b12fa3e3a48ef9b9e7c346f5a393ea2.doc
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Sosyal ve Duygusal Gelişim:
Kazanım 1. Kendisine ait özellikleri tanıtır.
(Göstergeleri: Fiziksel özelliklerini söyler.)
Kazanım 8. Farklılıklara saygı gösterir.
(Göstergeleri: Kendisinin farklı özellikleri olduğunu söyler.)
Motor Gelişim:
Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
(Göstergeleri: Malzemeleri keser. Malzemeleri yapıştırır.)
ÖĞRENME SÜRECİ
Sınıfın duvarına kraft kâğıdı yapıştırılır.
Kâğıdın karşısına fener ya da spot gibi bir ışık kaynağı konur.
Çocuklardan biri kâğıt ile ışık kaynağı arasında bir yerde sandalyeye oturur.
Çocuğun kâğıda çıkan gölgesi başka bir çocuk tarafından çizilir.
Birkaç gönüllü çocukla bu çalışma tekrarlanır.
Çocukların gölgeleri çizildikleri yerlerden kesilir. Gölgesi çizilen çocukların adları, saç ve göz renkleri, boyunun uzunluğu gibi konularda konuşulur.
Masalara çocukların gölgelerinin olduğu kâğıtlar, çocukların evlerinden getirdikleri dergi, gazete ve kartpostallardan kesilmiş resim ya da fotoğraflar konur.
Çocuklar, adını ve özelliklerini belirledikleri çocuğu gölge şeklinde olan kağıt üzerine kolaj çalışması yaparak oluştururlar.
Çocuklar yaptıkları çocuk ile aralarındaki benzer ve farklı olan özelliklerini söylerler.
Materyaller :
Fener, kraft kağıdı, kalem, çeşitli materyallerden kesilmiş resimler
Sözcükler ve Kavramlar :
Uzun-kısa, gölge, renk, aynı-farklı-benzer
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Bu etkinlik yapılırken ışık kaynağının yaklaşık olarak 1 metre uzaktan tutulmasına dikkat edilmelidir.
Çocukların evlerinden getirdikleri dergi ve kartpostallardaki sevdikleri şeylerin resimlerini keserken öğretmen tarafından yönlendirme yapılmamasına dikkat edilmelidir.
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
Bu etkinlikte kâğıt, fotoğraf ve resimleri kullanarak neler yaptınız?
Yaptığınız çocuğa ad vermek ve bu çocuğun özelliklerini söylemek hoşunuza gitti mi?
Sizin göz ya da saç renginiz, boyunuz diğer arkadaşlarınızla aynı mı?
Anneniz, babanız kardeşiniz ile benzer ve farklı olan özellikleriniz neler?
AİLE KATILIMI
Bu etkinliğe başlamadan en az üç gün önce ailelerden çocuklarıyla birlikte dergi ve kartpostal biriktirmeleri istenebilir.
Ailelerin çocuklarının fiziksel özellikleri ve kendi özellikleri hakkında sohbet etmeleri istenebilir.
ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
Çocuklar artık materyaller kullanarak kendi portrelerini yaparlar. Portreler üzerinden saç rengi, göz rengi gibi fiziksel özellikleri hakkında konuşurlar.
UYARLAMA
Sınıfta Zihinsel Yetersizliği Olan Bir Çocuk Varsa;
Öğretmen zihinsel yetersizliği olan çocuğun bileğinden tutarak çocuğun çizmesine yardımcı olabilir.
Gölgesi çizilen çocuk hakkında zihinsel yetersizliği olan çocuğa basit ve kısa cevaplı sorular yöneltilmelidir. Arkadaşının adını biliyor musun? gibi.
Zihinsel yetersizliği olan çocuk fiziksel özelliklerle ilgili sorulara cevap veremeyebilir (uzun boy- kısa boy, göz rengi gibi), bu nedenle fiziksel özelliklerle ilgili kavramlar konusunda desteklenmelidir.
Etkinlikte çizilen gölgelerin kesilmesi sırasında; zihinsel yetersizliği olan çocuk makas tutma becerisine sahip olmayabilir. Öğretmen bu aşamayı kendisi yapabilir.
Kolaj çalışması sırasında sözel yönergelerle kendisinden isteneni yerine getiremezse fiziksel yardım sağlanarak çocuğun kendinden bekleneni gerçekleştirmesine yardımcı olunur.
Etkinliğin değerlendirilmesinde zihinsel yetersizliği olan çocuğa kendi fiziksel özellikleri ile ilgili sorular sorulmalıdır.