- Katılım
- 6 Eki 2011
- Mesajlar
- 420
- Beğeniler
- 0
EŞLİ YÜRÜME
Etkinlik Türü: Hareket (Küçük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu : 48 60 Ay
Etkinlik dosyasının word hali için tıklayınız;
https://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/4a8795a022fbef05f0c6cd2db73ad756.doc
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Motor Gelişim:
Kazanım 1.Yer değiştirme hareketlerini yapar.
(Göstergeleri: Yönergeler doğrultusunda yürür. Kayma adımı yaparak belirli mesafede ilerler. )
Kazanım 2. Denge hareketleri yapar.
(Göstergeleri: Ağırlığını bir noktadan diğerine aktarır. Başlama, durma ile ilgili denge hareketlerini yapar.)
Dil Gelişimi
Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.
(Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir.)
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen sınıfa bir arkadaşıyla girer ve arkadaşını çocuklara tanıtır.
Öğretmen ve arkadaşının el bilekleri kurdele ile birbirine bağlanmıştır.
Öğretmen arkadaşıyla birlikte eşli yürüyüş yapacağını açıklar.
Çocukların yönergeleri doğrultusunda öğretmen ve arkadaşı koordineli bir şekilde yürümeye başlar.
Ardından çocuklardan eşli yürüyüş yapmaları için eş olmaları istenir ve kurdeleler el bileklerine bağlanır.
Hızlı yürüme, yavaş yürüme, yaklaşarak ve uzaklaşarak yürüme, kayma adımı ile yürüme gibi yönergelerle yürüme şekilleri çeşitlendirilir. Cocuklar birbirleriyle uyum içinde aynı hareketleri yapmaları için yönlendirilir
Materyaller:
Kurdele
Sözcükler ve Kavramlar:
Hızlı yavaş, yakın- uzak, kayma adımı
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Kurdelenin çok kısa ya da uzun olmamasına dikkat edilmelidir.
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
Arkadaşlarımızla ne yaptık? Nasıl yürüyüşler yaptık?
Eşli hareket etmek için nelere dikkat etmemiz gerekir?
Arkadaşınızla koordineli yürümeye çalışırken zorlandınız mı? En çok hangi yürüyüş türü hoşunuza gitti?
Daha önceden arkadaşlarınızla buna benzer oyunlar oynadınız mı?
AİLE KATILIMI
Bu oyunun evde aile bireyleri ile oynanması için aileler yönlendirilir.
ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
Farklı materyaller (sopa, ip, balon gibi) kullanılarak ve farklı yönergeler verilerek benzer etkinlikler yaptırılabilir.
Daha büyük yaştaki çocuklarla çalışıldığında, etkinlik iki çocuğun birer ayaklarının birbirine bağlanarak yürünmesi ve bir hedefe sıçranması şeklinde düzenlenebilir.
UYARLAMA
Sınıfta Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Bir Çocuk Varsa;
Çocukların kendilerine yürüyüş arkadaşı seçmeleri sırasında OSB olan çocuğun da gönüllü bir arkadaşıyla eşleşmesi sağlanır ya da OSB olan çocuğun eşi olarak öğretmenin arkadaşı olan kişi seçilir.
Yürüyüş sırasında uygun yönergelerle (sözel ipucu ve fiziksel yardımlarla) OSB olan çocuğun yürüyüş hareketlerini yapması desteklenmelidir.
Yürüyüş ile ilgili yönergeler verilirken kısa ve net cümleler kullanılmalıdır.
Etkinlik Türü: Hareket (Küçük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu : 48 60 Ay
Etkinlik dosyasının word hali için tıklayınız;
https://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/4a8795a022fbef05f0c6cd2db73ad756.doc
KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
Motor Gelişim:
Kazanım 1.Yer değiştirme hareketlerini yapar.
(Göstergeleri: Yönergeler doğrultusunda yürür. Kayma adımı yaparak belirli mesafede ilerler. )
Kazanım 2. Denge hareketleri yapar.
(Göstergeleri: Ağırlığını bir noktadan diğerine aktarır. Başlama, durma ile ilgili denge hareketlerini yapar.)
Dil Gelişimi
Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.
(Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir.)
ÖĞRENME SÜRECİ
Öğretmen sınıfa bir arkadaşıyla girer ve arkadaşını çocuklara tanıtır.
Öğretmen ve arkadaşının el bilekleri kurdele ile birbirine bağlanmıştır.
Öğretmen arkadaşıyla birlikte eşli yürüyüş yapacağını açıklar.
Çocukların yönergeleri doğrultusunda öğretmen ve arkadaşı koordineli bir şekilde yürümeye başlar.
Ardından çocuklardan eşli yürüyüş yapmaları için eş olmaları istenir ve kurdeleler el bileklerine bağlanır.
Hızlı yürüme, yavaş yürüme, yaklaşarak ve uzaklaşarak yürüme, kayma adımı ile yürüme gibi yönergelerle yürüme şekilleri çeşitlendirilir. Cocuklar birbirleriyle uyum içinde aynı hareketleri yapmaları için yönlendirilir
Materyaller:
Kurdele
Sözcükler ve Kavramlar:
Hızlı yavaş, yakın- uzak, kayma adımı
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Kurdelenin çok kısa ya da uzun olmamasına dikkat edilmelidir.
DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir:
Arkadaşlarımızla ne yaptık? Nasıl yürüyüşler yaptık?
Eşli hareket etmek için nelere dikkat etmemiz gerekir?
Arkadaşınızla koordineli yürümeye çalışırken zorlandınız mı? En çok hangi yürüyüş türü hoşunuza gitti?
Daha önceden arkadaşlarınızla buna benzer oyunlar oynadınız mı?
AİLE KATILIMI
Bu oyunun evde aile bireyleri ile oynanması için aileler yönlendirilir.
ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
Farklı materyaller (sopa, ip, balon gibi) kullanılarak ve farklı yönergeler verilerek benzer etkinlikler yaptırılabilir.
Daha büyük yaştaki çocuklarla çalışıldığında, etkinlik iki çocuğun birer ayaklarının birbirine bağlanarak yürünmesi ve bir hedefe sıçranması şeklinde düzenlenebilir.
UYARLAMA
Sınıfta Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) Olan Bir Çocuk Varsa;
Çocukların kendilerine yürüyüş arkadaşı seçmeleri sırasında OSB olan çocuğun da gönüllü bir arkadaşıyla eşleşmesi sağlanır ya da OSB olan çocuğun eşi olarak öğretmenin arkadaşı olan kişi seçilir.
Yürüyüş sırasında uygun yönergelerle (sözel ipucu ve fiziksel yardımlarla) OSB olan çocuğun yürüyüş hareketlerini yapması desteklenmelidir.
Yürüyüş ile ilgili yönergeler verilirken kısa ve net cümleler kullanılmalıdır.