- Katılım
- 14 Eki 2011
- Mesajlar
- 1,932
- Beğeniler
- 5
LEONARDO DA VİNCİ
Görsel okuma yapılabilecek tablolar, farklı etkinliklerde çocuklarla çalışılabilir.. Gördüklerini anlatırlar. Renkleri ve renk karışımları nelerdir söylerler. Doğadaki bir resim için hangi mevsim acaba diye sorulabilir.
Hafıza oyunu: Resme bir süre dikkatle bakarlar, sonra resim ortadan kaldırılır ve resimde neler vardı hatırlayarak söylemeleri istenebilir.
En son ressam olmaları istenir ve hayalindeki resmi çizermisin yönergesi verilebilir.
BERTHE MORİSOT
Görsel okuma yapılabilecek tablolar, farklı etkinliklerde çocuklarla çalışılabilir.. Gördüklerini anlatırlar. Renkleri ve renk karışımları nelerdir söylerler. Doğadaki bir resim için hangi mevsim acaba diye sorulabilir.
Hafıza oyunu: Resme bir süre dikkatle bakarlar, sonra resim ortadan kaldırılır ve resimde neler vardı hatırlayarak söylemeleri istenebilir.
En son ressam olmaları istenir ve hayalindeki resmi çizermisin yönergesi verilebilir.
BERTHE MORİSOT

CLAUDE MONET
EDGAR DEGAS
TÜRKÇE
Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme.
Kazanımlar
1. Görsel materyalleri inceler.
2. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
3. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
4. Görsel materyalleri açıklar.
5. Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.
DA A8 K:1 -Çocuklara projeksiyon yardımı ile iki tablo 15-20 saniye aralarla gösterilir.
DA A8 K:2,3 -Bu tablolarda neler gördünüz? 1. tabloda neler vardı? Ne renkti?
DA A8 K.4 -TABLODAKİ ÖNEMLİ AYRINTILARI GÖRMELERİN SAĞLAYACAK SORULAR YÖNLENDİRİLİR.
DA A8 K.5 -Tabloya ait bir cümle söyleyen öğretmen tablodaki resime bakarak öykü üreteceklerini açıklar. Öğretmen çocuklardan sıra ile birer cümle söylemelerini, en sonda oturan çocuğun öykünün sonunu söyleyeceğini belirtir. Öykü oluşturma sırasında öğretmen ses kaydı yapar, video çeker. Öykü oluştuktan sonra kayıt çocuklara izlettirilir.
Planlama : Emel ÖZDEMİR
22.11.2011