Neler yeni

Dürüstlük Projesi (Aylık)

Meltem Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
19 Eyl 2011
Mesajlar
1,090
Beğeniler
4
#1
DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ

KONU : DÜRÜSTLÜK


1. Hafta
Dürüstlük nedir?
Dürüstlük; insanın söz ve davranışlarıyla, niyet ve inancında iyilikten ve güzellikten yana olmasıdır.

Dürüstlük; bütün kötülüklerin anası olan yalanı terk etmektir.Dürüstlük; bütün iyiliklerin ve güzelliklerin temelidir.

Dürüstlükle ilgili hikaye,hikaye kartı anlatım yöntemi ile okunur.Ardından dramatize edilir.

" KÖR NİŞANCILAR :
Tabiatın canlandığı, etrafın yeşillere boyandığı, sıcak bir bahar günüydü. İnsanın evde durası gelmiyordu. Ödevlerini bitiren Çetin, annesinden dışarıda oynamak için izin aldı. Yanlarındaki komşu bina ile evleri arasında boş bir arsa vardı. Burası güvenli olduğundan arkadaşları da oyun oynamaya buraya gelirdi.
Sokağa çıkan Çetin, mahalle arkadaşlarının söz verdikleri saatte gelmelerini bekliyordu. Canı sıkılmaması için kendi kendine bir oyun bulmuştu. Birkaç adım ötesine koyduğu boş bir kola tenekesini küçük taşlar atarak vurmaya çalışıyordu. Vurduğunda da `İsabet!` diye bağırarak seviniyordu.
Kısa bir zaman sonra arkadaşları Fuat, Aykut ve Tuğrul geldiler. Çetin`in oyunu onların da hoşuna gitti. Aykut:
– Biz de oynayabilir miyiz? diye sordu. Çetin de kabul etti.
Kutuyu ortaya koydular. Kutunun on adım gerisine çizgi çektiler. Taşları ellerinde biriktirip sırayla atmaya başladılar. Bu oyun pek eğlenceli gelmişti. Bir ara kendilerini kaybedip ellerindeki taşların hepsini attılar. O esnada karşı evin bodrum katından `Şangırt!` diye . ses geldi. Evlerine bakan tozlu, küçük cam kırılmıştı. Üç arkadaş suçlu suçlu birbirlerinin yüzüne baktılar. Hepsi bir ağızdan:
– Ben kırmadım, dedi.

Bir anlık sessizlikten sonra Tuğrul:
– Engin amca gelmeden kaçalım, dedi.
Bir nefeste öteki sokağın caddeye bağlandığı köşesindeki parka koştular. Hiçbir şey olmamış gibi . salıncağa bindiler, kaydıraktan kaydılar. Ancak eğlencenin tadı kaçmıştı bir kere. Kırdıkları cam, bir türlü akıllarından çıkmıyordu. Fuat, üzüntülü bir ses tonuyla:
– Acaba, kırılan camı harçlıklarımızla ödeyebilir miyiz, diye sordu.
Çetin:
– Benim de içimden o geçiyordu. Gelin arkadaşlar, gidip Engin amcayla konuşalım, dedi.
Engin amca önce camının kırıldığına kızmıştı. Fakat dört afacan, harçlıklarını biriktirerek yeni cam taktıracaklarını söyleyince onların masum ve dürüst tavırları hoşuna gitti. Bu olay, kulaklarına küpe olsun diye camın parasını ödemelerine müsaade etti. Onları sevindirecek bir fikir sundu:
– Ailelerinizden izin alın, hafta sonu sizi çiftliğime götüreyim. Torunlarım gelecek. Onlarla ata binersiniz. Piknik yaparsınız. Haaa, unutmadan söyleyeyim. Yanınıza boş teneke almayı unutmayın. Taşlar da benden. Çiftlikte kimseye zarar vermeden nişancılık oynarsınız.
Çetin ve arkadaşları, o hafta eğlence dolu bir pazar geçirdiler. Hem de yeni arkadaşlar edindiler." Hulusi Mutlu Ertan.

2.Hafta :
Atatürk' ün kişilik özelliklerinden bahsedilir.Metin çocuklara uygun bir tarzda ifade edilir.

ATATÜRK'ÜN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ :
Atatürk ' ün en belirgin özelliklerinden biri de fikir adamı niteliği taşıması idi. Fikir ve düşüncelerinin özünü oluşturan Atatürkçülük , her türlü dogmatik unsurdan sıyrılmış akılcı bir dünya görüşüdür. Ülke gerçeklerinden kaynaklanan , sorunlar karşısında aklın ve ilmin rehberliğini kabul eden bu çağdaş görüş , milletimizi daima iyiye, doğruya ve yararlıya yöneltmiş ve yöneltecek olan bir görüştür. Dünyanın bugünkü şartları içinde uygarlığın gereklerine ayak uyduramayan bir milletin yaşamasına imkân yoktur. Atatürk , çağdaş uygarlık düzeyine erişme yarışında tek. bir şeye ihtiyacımız olduğunu söylemiştir , o da " çalışkan olmaktır ". " Türk çocuğu ! Çok zekisin , malûm; fakat zekânı unut, çalışkan ol!" sözü Atatürk'ündür.
Fikir Atatürk' te Türk milleti , asırlardır unutula gelen millî benliğine kavuşmuştur. Millî sınırlarımız içinde, millî benliğimizi duyarak varlığımızı yükseltmeye çalışmak , Atatürk milliyetçiliğinin esasdır. Irkçılığı dışlayan Atatürk milliyetçiliği bütünleştirici , birleştirici, ülkede millî birliği temin edici bir milliyetçiliktir. " Ne mutlu Türküm diyene !" özdeyişiyle kalplere millî bilinci perçinleyen Atatürk , aynı zamanda insanlık ülküsünün ve insan sevgisinin de simgesidir.
İnsanlık değerlerine içten ve büyük saygısı olan Atatürk , yapıcısı olduğu Türk İnkılâbı'nı ifade ederken, " Bu inkılâp , yüksek bir insanî ülkü ile birleşmiş vatanseverlik eseridir. Çocuklarına bütün .güzellikleri ve bütün büyüklükleri,dürstlükle yapılmış bir mücadeleyi görmek ve aynı zamanda bütün sefaletlere acımak sanatını öğretmektedir" diyordu.
Atatürk , bütün milletlerin karşılıklı güven ve huzur içinde yaşamalarını ister. Fikir Atatürk ' te " yurtta barış, cihanda barış" esastır.

İşte, bütün bu yol gösterici fikirleri, maddî ve manevî nitelikleriyle Atatürk, haklı olarak, milletimizin yetiştirdiği en büyük Türk sıfatını kazanmış bulunmaktadır. O , Millî Mücadele ' de millî birliği kuran eşsiz bir lider , muharebe meydanlarında efsanevî bir komutan , devlet kuran büyük siyaset adamı , milletin çehresini değiştiren güçlü bir inkılâpçıdır. Bu nitelikleriyle insanlık tarihinin tanıdığı en büyük adamlardan biri olduğunda kuşku yoktur.
Atatürk , en güç koşullar altında bile , her şeyin bitti zannedildiği bir zamanda. bile , Türk milletine güven duygusunun kaybolmaması gerektiği gerçeğini, eseriyle kanıtlanmış bir millî kahramandır; onun için simge olmuştur, onun için bayrak olmuştur!

Atatürk gerçeğin adamıdır ; sağduyunun ve ince görüşün adamıdır. Nerde ne yaptı, neye karar verdi ise, daima en iyisini yapmış , en yararlısına karar vermiştir. Halkın eğilimlerini çok iyi sezen ve ruhlara sızmasını bilen usta inkılâpçılığı sayesindedir ki müşterek arzu ve eğilimler, kolayca millî ülkü durumuna gelebilmiştir. Giriştiği mücadelenin başından sonuna. kadar Türk. milletinin yüksek niteliklerine güvenmiş , kazanılan her türlü zaferin milletin eseri olduğunu söylemiştir. Bütün girişimlerinde millet sevgisine dayanmış , güçlü dürüst kişiliği ve gerçeği sezişe dayanan .ikna kuvvetiyle toplumu aydınlığa götürecek lider olduğunu göstermiştir. Türk Bağımsızlık Savaşı ' na ve Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşuna bayrak olan fikirleri , görüşleri ve ölmez eseriyle , etkileri ülke sınırlarını aşmış, mazlum milletlerin bağımsızlık ve hürriyet mücadelelerinde onlara da mânevî kuvvet olmuştur.

Noktaları birleştirme çalışması yapılır.

3.Hafta :
Dürüstlüğün karşıtı olan yalan ve yalancılık hakkında sohbet edilir.Yalancılığın insanı huzursuz edişinden bahsedilir.bizleri mutlu eden davranışların doğruluk ve dürüstlükle ilgili davranışlar olduğuna örnekler verilir.Artık materyal kullanarak dürüstlük rozeti yapılır.

Rozet yapımı içim renkli sünger,hareketli göz,kullanılabilir.Rozetlerimiz mutlu bir ifade verilir.Dürüstlüğün insana mutluluk vereceğine değinilir.

4.Hafta :
Herkes ailesi ile yaşadığı dürüstlük ile ilgili bir anısını anlatır ardından ,kraft kağıdına ,artık materyallerle sınıf gruplara ayrılarak anlatılanların proje çalışmaları yapılır.



Çorlu Zübeyde Hanım Anaokulu-Yasemin Adsız öğretmenimize teşekkür ederiz.
 

Forum istatistikleri

Konular
18,796
Mesajlar
30,238
Kullanıcılar
27,854
Son üye
Mfbos
×