Neler yeni

Karnınızı İçe Çekin

Meltem Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
19 Eyl 2011
Mesajlar
1,090
Beğeniler
4
#1
Karnınızı İçe Çekin

Sağlıklı zayıflama programını uygulayanlarda yavaş yavaş bedende daralma başlar. Unutulmaması gereken önemli bir nokta da bel kalınlığıdır. Artık diyetlerde sadece kaç kilo verildiği değil, bu kilonun ne kadarının yağlardan verildiği de önemli.


Bununla da kalmıyor, bu yağların ne kadarının bel-göbek civarındaki depo yağlarından verildiğine de bakılıyor. Genelde yağların bir bölümü depo yağlar denilen en çok bel, göbek, kalça, basen gibi yerlerde toplananlardır. Bir bölümü ise yastık yağlar; yüz, göz kenarı, yanak çevresi gibi yerler de birikenlerdir.

Başarılı bir zayıflama programında kiloların yüzden çökerek değil, daha çok kalınlığın fazla olduğu depo yağ bölgesinden gitmesi sağlıklı olur. Böylece kişi daha çok kalın yerlerinden incelmiş olur ve yüzünde çökme olmaz. Bu yüzden diyette karın çalıştırıcı egzersizlerin ve yeterli protein alımının çok önemi vardır.

20 DAKİKA ARALIKSIZ EGZERSİZ

Az yağlı ve kızartma olmayan tavuk, balık, süt, yumurta, et, bakliyat gibi proteinleri almazsanız zamanla cildin sıkılığını sağlayan doku gevşer, sizde deforme olarak zayıflarsınız. Oysa dengeli protein ve vitamin alırsanız çökmeden, gevşemeden incelirsiniz.

Hiç egzersiz yapmıyor ve çok orantılı bir vücut istiyorsanız işiniz biraz zor. Karın kaslarını çalıştıran biri her zaman sağlıklı zayıflamada ve daha orantılı bir bedene sahip olmada avantajdır. Bedende depo bölgesindeki yağlar yaklaşık 20 dk kesintisiz egzersizden sonra yakılma eğilimine girer.

Bu nedenle ısınmış, terlemeye başlamış ve en az 20 dk kadar egzersiz yapmış olan bir bedende yapacağınız karın egzersizlerinin sağlıklı incelmeye çok yararı vardır mekik çekme gibi hareketleri yaklaşık 5-10 dk kadar yapın.

HAREKET ARTTIKÇA ENERJİ TÜKETİMİ ARTAR

Eğer bel- boyun fıtığınız varsa bu hareketleri kendi başınıza yapmayın. İlk günler 15–20 tane zorlanarak yapacağınız bu hareketler 1 hafta, 10 gün sonra size çok kolay gelecek. Kaslar ham olduğundan ilk günlerde zorlanınca laktik asit dediğimiz bir madde birikir ve ‘et kesmesi’ diye bildiğimiz, kaslarda ağrı olur.

İşte bu günlerde asla pes etmeyin ve egzersizlere devam edin. Bir kaç gün içinde ağrılar yerini daha güçlü kaslara ve daha sıkılaşmış bir vücuda bırakacak kas kitlesini arttırmanın en büyük yararı egzersiz yaptıktan sonra da kasların enerji tüketmeye devam etmesidir. Kim kas kütlesini daha çok arttırırsa o kadar çok enerji tüketir demektir. Kas kütleniz ne kadar azsa sadece sporda değil, dinlenirken de tüketeceğiniz enerji az olacaktır.

EGZERSİZ YAPAMIYORSANIZ

Eğer hiç egzersiz yapamıyor veya yapmıyorsanız, günde en az 1000 kez karın kaslarınızı içe çekin. Karın kaslarını çalıştırıp karın yağlarını uyarmak için özellikle karın kaslarınızı sık sık çalıştırın. Günde 1000 kez karın kaslarınızı içe çekip bırakmak, zamanla karın kaslarınızı güçlendirmeye başlayacak ve karnınızın toparlanmasına yardımcı olacaktır.

İlk birkaç gün karnınız acıyacak ama zamanla, kaslarınız güçlendikçe bu ağrı yerini daha güçlü ve düz bir karına bırakacaktır. İlk günler zorlananlar daha düşük sayıyla başlayıp zamanla arttırabilirler. Gün içerisinde her ne kadar hareketi yaparsanız yapın, ayrıca karın kaslarınızı çalıştırmayı unutmayın.


(Ender Saraç)
 

Forum istatistikleri

Konular
18,825
Mesajlar
30,267
Kullanıcılar
27,853
Son üye
Mfbos
×