- Katılım
- 13 Eki 2011
- Mesajlar
- 269
- Beğeniler
- 1
Öğretemen derse başlamadan önce eline sınıftaki oyuncaklardan alarak 1"den 10"a kadar ritmik sayı çalışması yapar ve ardından; "Sayılar" isimli parmak oyunu uygulanır....
Gürbüz bir parmak (Başparmak gösterilir.),
Ne hoştur sayı saymak.
İşte bunlardan iki (İki parmak gösterilir.).
İkilim var iki teki (On parmağa kadar aynı hareketler yapılır.).
Şimdide üç oldular. / Azıcık çoğaldılar
Dört oldu bunlar bakın, / Şaşmayın siz sakın.
Beş kardeş ne güzeldir. / Hepsi de bir eldedir.
Bunlar da oldu altı,
Parmaklar sevgiyle çoğaldı.
Altı bir daha yedi, / Daha sayma, bitmedi.
Bunlar da sekiz kardeş, / Hepsi ikiz kardeş.
Şimdi dokuz oldular, / Ne kadar çoğaldılar.
Parmaklarım on oldu, / Eller parmakla doldu.
Sevgiyle sarmaş dolaş oldu (İki el birleştirilir.).
Parmak oyunundan sonra sayı köşesinde 4 rakamını göstererek elindeki oyuncakların sadece 4 tanesini saymasını ister....
Ardından;4 Rakamının kırmızı mercimek ile yapacaklarını söyleyerek etkinliğe geçilir.....
Gürbüz bir parmak (Başparmak gösterilir.),
Ne hoştur sayı saymak.
İşte bunlardan iki (İki parmak gösterilir.).
İkilim var iki teki (On parmağa kadar aynı hareketler yapılır.).
Şimdide üç oldular. / Azıcık çoğaldılar
Dört oldu bunlar bakın, / Şaşmayın siz sakın.
Beş kardeş ne güzeldir. / Hepsi de bir eldedir.
Bunlar da oldu altı,
Parmaklar sevgiyle çoğaldı.
Altı bir daha yedi, / Daha sayma, bitmedi.
Bunlar da sekiz kardeş, / Hepsi ikiz kardeş.
Şimdi dokuz oldular, / Ne kadar çoğaldılar.
Parmaklarım on oldu, / Eller parmakla doldu.
Sevgiyle sarmaş dolaş oldu (İki el birleştirilir.).
Parmak oyunundan sonra sayı köşesinde 4 rakamını göstererek elindeki oyuncakların sadece 4 tanesini saymasını ister....
Ardından;4 Rakamının kırmızı mercimek ile yapacaklarını söyleyerek etkinliğe geçilir.....