ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
05.12.2012
PLANLARIMI YAPARKEN GEREK DÜZENLEME, GEREKSE TÜRKÇE ETKİNLİKLERİNDE BİZLERE KATKIDA BULUNARAK EMEKLERİNİ ESİRGEMEYEN ÜLKÜ DUYSAK ÖĞRETMENİMİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
PLANLARIMI, ÖĞRETMENLERE ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLIYORUM.
HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.
Aşağıdaki kazanım ve göstergeler 2012 programına uygundur. Siz İSTERSENİZ 2006 programına uygun biçimde değiştirebilirsiniz.
BU ETKİNLİK PLANI FARKLILIKLARA SAYGI TEMASI İÇİNDİR.
ETKİNLİK ADI: FARKLILIKLARIM
Etkinlik Türü: OYUN, OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ALIŞTIRMALARI (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
Yaş grubu(ay): 36-66 ay
KAZANIM VE GÖSTERGELERİ
BA Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.
İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.
Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.
BA Kazanım 4: Nesneleri sayar.
Göstergeleri:İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.
Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir.
PMA Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Nesneleri toplar.
Kalemi doğru tutar.
Kalem kontrolünü sağlar.
Çizgileri istenilen nitelikte çizer.
Materyaller: Sanat etkinliğinde yapılan kuklalar, A4 dosya kağıtları, kalemler, boyalar ve çocukların tercih edecekleri diğer materyaller.
NOT: STAJYERİMİN YÜZ KALIBI GETİREREK ÇOCUKLARA DAĞITMASI, PLANDA FARKLILIK YARATMIŞTIR. DOLAYISI İLE
PMA Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Nesneleri toplar.
Kalemi doğru tutar.
Kalem kontrolünü sağlar.
Çizgileri istenilen nitelikte çizer.
ULAŞILAMAMIŞTIR. :022:
EĞİTİMCİLERE NOT: YAPILANDIRILMIŞ ETKİNLİKLERİN KAZANILMASI İSTENİLEN GÖSTERGELERE ULAŞMAYI ENGELLEDİĞİNİN AÇIK BİR ÖRNEĞİNİ VERMEYE ÇALIŞTIM. UMARIM BU GELİŞİM BASAMAĞINI DİKKATE ALIRSINIZ.
KELİME: Ten, Farklılıklarım, özel, eşsiz.
• “
KİMİN KUKLASI?” OYUNU: Çocuklar el ele tutuşarak halka oluştururlar. Öğretmen yere büyük bir daire çizer. Çocuklardan birisini ebe seçer. Çocukların hepsi düdükle verilen komutla daire içine girerler.
• Öğretmen, ebenin daire içinden üç arkadaşını seçip dışarı çıkarmasını ister.
• Dairedeki çocuklar, dışarı çıkan arkadaşlarının yaptıkları kuklalardan birini seçer. Bu kuklaya ait belirli özellikleri aralarında tartışırlar.
• Çocuklar içeriye çağrılırlar. Parmak kaldıran çocuğun yanına giderler. Üç çocuk, bu çocuğa hep bir ağızdan: ‘
’Kimin kuklası? diye sorar. Çocuklar ipuçları verir. Kendi kuklası olduğunu bilirse, alkışlanır. Bilen çocuk iki puan kazanır. Kazandığı puanı tahtaya yazar. ( yaş grubu küçük ise sayı yazma yerine çentik atar ya da aynı sayı kadar oyuncakla eşleştirir) Oyun yeni ebelerin dışarı çıkarılması ile devam eder.
• Etkinliğin sonunda, çocuklar kuklalarını toplar, eve götürmek için çantalarına yerleştirirler ya da kukla merkezine koyup bir başka gün kullanabilecekleri belirtilir. Ardından çocukları yanına toplayan öğretmen; ikiz kardeşlerin bile birbirlerinden farklı yönleri olduğu söylenir. Farklılıklarımız ne olursa olsun, birlikte yaşamak için herkesin birbirine bağlı olmaması gerektiği belirtilir.
—
Hepiniz birbirinizden özel ve eşsizisiniz, denir ve okuma yazma alıştırmaları hazırlıklarına geçilir.
• Çocuklar yerlerine oturmadan, bir tane dosya kâğıdı ve kalem kutularını alırlar.
• Öğretmen soldan sağa doğru (çember yönü takip edilerek) dört daire çizmelerini ister. (ya da kavanoz kapakları verilir, kapağı kalıp olarak kullanarak daire çizerler.)
• 1. daireyi zenci çocuk başı (kahverengi) , 2. daireyi esmer çocuk (açık kahverengi), 3. daireyi sarışın çocuk, 4. daireyi beyaz çocuk yaparak tamamlamaları istenir.
• Çocukların yaptıkları şekilleri soldan sağa doğru altına sayı yazarak okumalarını ister.
• Kâğıdın arkasını çevirmeleri, buraya kendilerini eşsiz kılan özelliklerini çizmeleri istenir. Çocukların resim yaparlarken yanlarına gidilir. Eserleri hakkında duygu ve düşünceleri alınır.
—Hangi yönden eşsizsin?
—Arkadaşın hangi yönden biricik ve özel acaba?
Genel Değerlendirme:
Çocuk açısından:
Çocuklar çorapların benzerlik ve farklılıklarını açıklayabildiler mi?
Kendilerinin farklı özelliklerini kabul edebildiler mi?
Başkalarının farklı özelliklerini kabul edebildiler mi?
Olay ya da varlıkların özelliklerini söyleyebildiler mi?
Materyaller, etkinlikler için uygun muydu?
Etkinlik çocukların ilgisini çekti mi?
Öğretmen açısından:
Hazırlıklar tamdı/yetersizdi.
Zevkli geçti /sıkıcıydı.
Etkinlik açısından:
Etkinlikler arasında bütünlük vardı /yoktu.
Aksaklıklar yaşadı /yaşanmadı.
Aksaklık nedenleri:
Yapılan değişiklik /değişiklik yapılmadı.
Etkinlikler arasındaki geçişler uygun muydu?
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
*Daire çizimlerini yaparlarken kalemi istenilen nitelikte tutuyor olmalarına,
* Çizim yönünü uygun yapıp yapmadıklarına,
* Farklı ırklardan yüzler çizip çizmediklerine dikkat edilir.
ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:
• Çocuklar, şimdi de kendilerinin birer kukla olmalarını isterler. Ritimli müzik eşliğinde kuklalarla oynarlar. Sonra kuklalar sıra ile kendi özelliklerini anlatırlar. Nasıl hareket edebildiklerini gösterirler. Ne giydiklerini, neden yapılmış olduklarını açıklarlar.
• Etkinliğin sonunda, birbirimizin davranışlarını kabul etmenin iyi ilişkiler kurmada ve ‘’iyilik’’ için gerekli olduğu söylenir.