Neler yeni

Okuma Yazmaya Hazırlık Etkinlik Planları

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#1
9. Okuma Yazmaya Hazırlık Etkinlik Planları



ETKİNLİK PLANLARI
etkinlik planları
plan örnekleri
okuma yazmaya hazırlık etkinlik havuzu
Görsel Algı Çalışmaları
İşitsel algı çalışmaları (Fonolojik duyarlılık)
Dikkat ve hafıza çalışmaları
Temel kavram çalışmaları
Problem çözme ve tahmin çalışmaları.
Kalem kullanma ve el becerisi çalışmaları
Özbakım becerilerini geliştirme çalışmaları.
Güven ve bağımsız davranış geliştirme çalışmaları.
Sosyal-duygusal olgunluk geliştirme çalışmaları.
Okuma-yazma farkındalığı ve motivasyon geliştirme çalışmaları.
Duyu eğitimi çalışmaları.
Nefes ve ritim çalışmaları
uzunluk
kavramlar
ölçü
boyumuzu ölçüyoruz
karış
adım
eksiltme
artı
çoğalma
alıştırma
çalışma
mandala
örüntü
varsayımlar
problem çözebilme
akıl yürütebilme
matematiksel kavramlar(



Sevgili Öğretmen Arkadaşlarım;

2012 Eğitim Programına uygun 'Okuma Yazmaya Hazırlık Etkinlik Planları' nı bu başlık altında topluyoruz.


Etkinlik planınızla birlikte ekleyeceğiniz çalışma sayfalarını ve plan yaparken kullandığınız kaynak kitabın adını da eklediğinizde inanılmaz güzel bir HAVUZ oluşturmuş olacağız.


Hepinize eğitim adına yapacağınız katkılarınızdan dolayı teşekkür ederiz.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#2
Etkinlik Türü: SANAT / OKUMA/YAZMAYA HAZIRLIK ETKİNLİKLERİ / HAREKET (Bütünleştirilmiş bireysel etkinlik ve küçük grup etkinliği )

Yaş Grubu : 48 – 66 Ay


KAZANIMLAR VE GÖSTERGELER

Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Nesneleri toplar.
Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
Malzemelere elleriyle şekil verir.
Malzemelere araç kullanarak şekil verir.
Kalemi doğru tutar.
Çizgileri istenilen nitelikte çizer.

SDA Kazanım 7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
Göstergeleri:
Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.
Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.


BA Kazanım 11: Nesneleri ölçer.
Göstergeleri:
Ölçme sonucunu tahmin eder.
Standart olmayan birimlerle ölçer.
Ölçme sonucunu söyler.
Ölçme sonuçlarını tahmin ettiği sonuçlarla karşılaştırır.
Standart ölçme araçlarını söyler.




SDA Kazanım 6:Kendisinin ve başkalarının haklarını korur.
Göstergeleri:
Haklarını söyler.
Başkalarının hakları olduğunu söyler.
Haksızlığa uğradığında tepki verir.
Başkalarına haksızlık yapıldığında tepki verir.



ÖĞRENME SÜRECİ

• Kahvaltı sırasında öğretmen masaları hazırlar. Sınıfa geçen çocuklara masaları tanıtır. İsteklerine göre masalara geçerek çalışırlar. Çabuk bitirme durumunda başka masaya geçerek, bir etk daha yapabilecekleri, bugün en fazla kimin çalışabileceği söylenerek, çocuklar çabuk ve çok iş yapma için teşvik edilir.
• 1. grup: Uzunluk ölçmeye yarayan aletleri kullanarak, özgün ürünleri istedikleri malzeme ile yaparlar.
• 2. grup: Ellerinin izini çizerek, çizgi ile karışı gösterme çizgisini cetvel kullanarak yaparlar.
• 3. grup: Sulu boya ile parmak baskısı çalışırlar.


Çevre toplanarak, etkinlik bitirilir. Minderlere otururlar.

DEĞERLENDİRME:

1. Nesnelerin uzunluklarını nelerle ölçeriz? yanıtlardan sonra ‘Cetvel, İp Uzun ‘ tekerlemeleri söylenir.

• El ile, karış ile, adım ve ayak ile ölçüm yapılır mı?

2. En fazla etkinliği kim yaptı?
En çabuk kim yaptı?
Kim 1 etkinlik yaptı?
Yavaş yapma nedenine olabilir?
Bundan sonra zamanı daha iyi kullanabilmek için nasıl önlemler almayı düşünüyorsunuz?

—EL ÖLÇMELERİ: -Şimdi hepimiz ellerimize bakalım. Bugün ellerimizi ölçmek için kullanacağız.
—Şimdi size kağıtlar vereceğim. Bu kağıtta masa, kitap, sandalye ve kapı resmi var. Bunları ellerinizle ölçün.

— Sınıf kapımızın ENİNİ, masamızı, sandalyemizin BACAKLARININ YÜKSEKLİĞİNİ, bu kitabın BOYUNU ölçelim. Bakalım hepimizin ölçüsü aynı mı olacak? (En, boy, yükseklik ölçerken birbirlerini uyarırlar.)

• Çocuklar ölçüm yaparken, öğretmen yazı tahtasına aşağıdaki grafiği hazırlarlar.
• Çocuk, kaç karış ölçmüşse, bu grafiğin üzerinde kendi isminin olduğu bölümü kullanarak çeltik atar, ya da sayıyı yazar.
• Ellerindeki ölçüm sonuçları ile tahtaya yazdıklarını karşılaştırırlar.
—Karış, ayak ile de ölçebilir miyiz? Hadi ölçelim. (M.E.B yay İstanbul-1983–Dr. Elaine KŞİSEL- Dr. Serap Mektav YILDIRIM Bilişsel Etkinlik kit S 100-102.)

DEĞERLENDİRME: Herkesin ölçüsü aynı mı?
* Neden farklılık oluştu? Evet. Ellerimizin büyüklüğü farklı. En doğru ölçüyü hangi araçla alabiliriz? Şimdi bir de metre ile ölçelim.

Acaba hepimizin atacağı adımlar da farklı mı? Bunu öğrenmek için bir oyun oynayalım.


ETKİNLİK TÜRÜ:HAREKET

ETKİNLİK ADI:EN UZUN KİM ATLAYACAK?

Yere bir başlama çizgisi çizelim. Sıra ile atlayalım. Atladığımız yere de bir çizgi çizelim. Mesafeyi bloklar kullanarak ölçelim. Yine tahtaya blok sayısını yazalım. ( Hazırlanan grafiğe çizilen nesne şekilleri silinir. Bu defa her çocuk kaç blok boyu atlamışsa o kadar sayıda çentik atar, ya da sayıyı yazar.)

DEĞERLENDİRME:
Herkesin ölçüsü aynı mı? Neden?
Daha kısa atlayanların, uzun atlayamama/ atlama sebebi ne olabilir?
Çözüm nasıl bulabiliriz?


• Aldım, Verdim tekerlemesi ile çocuklar 2 grup oluşturur. Yere çizgi çizilir. Çekişme oyunu oynanır.

• Oyun sonunda yenilgiyi kabul etmeleri, diğer grubu tebrik etmeleri, yenen grubun yenilen grubu teselli etmeleri yönünde çalışmalar yapılarak, birbirlerinin duygularını anlamaya çalışmaları sağlanır.)


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:
Birbirlerini haklarına saygılı olmaları için gerekli tedbirler alınmalı.


VELİ KATILIMI:'Evde çıkarttığınız ayak izinizle halının boyunu ölçünüz. Kaç ayak ölçtüyseniz, o kadar kareyi tarayınız.' alıştırmasında destek olmaları istenir.


Plan: Emel ÖZDEMİR
09.11.2012
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#3
ETKİNLİK ADI: ''Günlük hayatta giyilen giysiler'' ve ''özel günlerde giyilen giysiler''

ETKİNLİK TÜRÜ: OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMASI, OYUN (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ GRUP ÇALIŞMASI)

YAŞ GRUBU: 36-66 AY (BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

SDA Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir.
Göstergeleri:
Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası sonuçları söyler.


DA Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir.
Dinledikleri/izlediklerini açıklar.
Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.

DA Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler.

BA Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

BA Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:
Nesne/varlığın adını söyler.(eteklik,kazak,elbise gibi)
Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler. (günlük giysi- özel günde giyilen giysi)

Kazanım 4: Nesneleri sayar.
Göstergeleri:
İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.
Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.

Kazanım 7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar.
Göstergeleri:
Nesne/varlıkları kullanım amaçlarına göre gruplar.(günlük giysi- özel günde giyilen giysi)



MATERYALLER:
Çeşitli giysi resimleri, çocukların okula getirecekleri çeşitli kıyafetler, iki farklı renkte çamaşır sepeti.

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
Özel giysi, günlük giysi
eteklik,kazak,elbise

GRUPLAMA


ÖĞRENİM SÜRECİ

Öğretmen, konu ile ilgili olarak sunu hazırlayan velinin de eğitime katılımı ile etkinliğe başlar. Sunum hazırlayan çocuk, sunumunu yapar. Arkadaşlarının sorduğu soruları yanıtlar. Gerektiğinde kendisi de arkadaşlarına sunumu ile ilgili sorular sorar.



DEĞERLENDİRME:

* Arkadaşınızın sunumunda kaç tane günlük / özel günlerde giyilebilen giysi vardı, saydınız mı? Gelen yanıt yoksa bir kez daha sunum izlettirilir. daha sonra soru tekrarlanır.
* Sizce sunum yapan arkadaşınız bugün okula gelirken uygun nitelikte giysi giyebilmiş mi?


** Öğretmen daha önceden internetten bulduğu ya da çocuklardan birini görevlendirerek bulduğu giysi resimlerinin çıktısını alır. (36 ay için ikişer tane-eşleştirme) Çocuklar iki gruba ayrılır. Gruplardan biri özel günde giyilen giysi resimlerini, diğeri günlük giyilen giysi resimlerini müzik eşliğinde toplarlar. Müzik kapatıldığında her grup, toplanan giysilerin doğru giysi olup olmadğına bakar ve giysi resimlerini sayar. En uygun gruplamayı doğru olarak yapıp en fazla giysi resmini toplayabilen grup oyunu kazanır.



DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

* Velilerden sunu hazırlama talebi gelmemiş ise öğretmen tarafından sunu hazırlanıp anlatılır. istek haber mektubundaki veli katılımı notu, buna uygun olarak değiştirilir.


ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER

* Giysi resimleri önceden hazırlanıp kartlara yapıştırılabileceği gibi öğretmen kart hazırlama işlemini ön hazırlık niteliğinde çocukların katılımı ile de gerçekleştirip çocuk merkezli bir hazırlık yaparsa, oyun materyalleri hazırlayan çocuklar, oyuncağı yıpratmadan, kıymeti bilinerek kullanmayı öğrenecek böylece bir başka kazanıma da yer verilmiş olunacaktır.

*Ayrıca aşağıdaki etkinlik alıştırmaları kullanılıp
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri
:
Kalemi doğru tutar.
Kalem kontrolünü sağlar.
Çizgileri istenilen nitelikte çizer.
kazanım ve göstergeler kullanılabilir.








VELİ KATILIMI:
Aşağıdaki not istek haber mektubuna yazılacaktır.

* Bugün çocuğunuzla ''Günlük hayatta giyilen giysiler'' ve ''özel günlerde giyilen giysiler''i konuşunuz.
* Daha sonra her iki gruptan sadece bir giysi seçmesini ve okula getirmesi için çantasına koymasını isteyiniz.
* Okula gelirken iki grup giysiden birini seçerek ona giyme şansı veriniz. Sonra bu giysinin okula giderken mi, özel bir günde giyilebilecek cinsten mi olduğunu ona sorunuz.
* ''Günlük hayatta giyilen giysiler'' ve ''özel günlerde giyilen giysiler' konusunda çocuğunuz nerede hangi tür giysi giyileceğini bilemiyor, sürekli siz ona müdahale etmek zorunda kalıyorsanız bugün kü konumuz ile ilgili istek haber mektubumuz elinize geçer geçmez çocuğunuzu araştırma yapmaya teşfik ediniz. Birlikte çocuk giysileri satan mağazalara giderek giysi fotoğrafları çekiniz. Eğer buna vaktiniz yoksa internetten giysi resimleri indiriniz. bu resimlerle bir sunum hazırlayınız. Çocuğunuz bu güysilerin nerede giyildiğini size tek tek söylesin. Birlikte hazırladığınız bu sunumdan beni haberdar ediniz. Konumuzu işleyeceğimiz bu gün sizin için belirleyeceğim saatte okulda bulununuz. Çocuğunuz sunumunu yaparken bizimle birlikte olabilir, aile katılımında bulunabilirsiniz.

Eğitime verdiğiniz katkılarınız için teşekkür ederiz.





ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
10.11.2012
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#4
ETKİNLİK ADI: GİYSİLER SEPETTE.


ETKİNLİK TÜRÜ: OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMASI, OYUN (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ GRUP ÇALIŞMASI)

YAŞ GRUBU: 36-66 AY (BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

SDA Kazanım 17: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.

Göstergeleri:

Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.

DA Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir.
Dinledikleri/izlediklerini açıklar.
Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.

DA Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler.

BA Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

BA Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:
Nesne/varlığın adını söyler.(eteklik,kazak,elbise gibi)
Nesne/varlığın rengini söyler.
Nesne/varlığın dokusunu söyler. (çizgili, desenli, çiçekli)
Nesne/varlığın miktarını söyler.
Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler.

Kazanım 4: Nesneleri sayar.
Göstergeleri:
İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.
Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.

Kazanım 7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar.
Göstergeleri:
Nesne/varlıkları kullanım amaçlarına göre gruplar.


MATERYALLER:
Çocukların okula getirecekleri çeşitli kıyafetler, iki farklı renkte çamaşır sepeti.

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
Özel giysi, günlük giysi
çizgili, desenli, çiçekli
eteklik,kazak,elbise
GRUPLAMA

ÖĞRENİM SÜRECİ

Çocuklar evden getirdikleri giysileri ortaya koyarlar. Bu giysilerin özellikleri plana alınan göstergeler doğrultusunda değerlendirilir.

İki çocuk seçilir. Biri özel günde giyilen giysileri, diğeri günlük giyilen giysileri müzik çalma süresi eşliğinde sepete koyar. Doğru giysiyi doğru biçimde gruplama yapma önemlidir. Oyun bittiğinde oyun dışındaki çocuklar yanlış sepette olan giysiyi bulma hakkını elde ederler.



DEĞERLENDİRME:
* Kendilerinin bugün okula gelirken ne tür kıyafet giymiş olabileceklerini sıra ile anlatırlar.
* Giydikleri bu giysilerin okul için uygun olup olmadığını değerlendirip yanlış giysi ile okula gelindiğinde giysilerin lekelenebileceği, lekelenen bir özel giysinin gerektiği yerdei, gerektiği zaman giymenin mümkün olup olamayacağı tartışmaya açılır.

ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİK:

Giysi giyme, giysi çıkartma, giysi asma biçiminde zamana, çocukların gruplama yapabilmeyi kavrayabilmesi ve grubun isteği doğrultusunda oynanabilir.


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Giysilerin doğru sepete konup konmadığına dikkat edilmeli, çocuk tarafından uygun sepete konmamışsa, destekleyici oyunlarla çocuğun gruplama yapabilme becerisi geliştirilmeli, gerekli gözlem notları tutulmalıdır.



PLAN. EMEL ÖZDEMİR
10.11.2012
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#5
senem_44 öğretmenimize paylaşımından dolayı teşekkür ederiz.

etkinlik planı
dokunma
dokun, hisset, eşini bul
eş bulma oyunu


ETKİNLİK ADI: DOKUN, HİSSET, EŞİNİ BUL

Etkinlik Türü :Fen ve okuma yazmaya hazırlık(Bütünleştirilmiş bireysel etkinlik)
Yaş Grubu (ay) :36-48 ay

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

BİLİŞSEL GELİŞİM

Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.

Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler

Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:
Nesne/varlığın adını söyler
Nesne/varlığın dokusunu söyler.
Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler.

Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. Göstergeleri:
Nesne/varlıkları birebir eşleştirir.
Nesne/varlıkları dokusuna göre ayırt eder, eşleştirir.
Eş nesne/varlıkları gösterir.

MATERYALLER: Farklı özelliklerde eş nesneler, orta boy mukavva kutu, maket bıçağı, çalışma sayfaları, pastel boya

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR: Eş, aynı, benzer, farklı, cam, plastik, tahta, metal, yün, sert, yumuşak

ÖĞRENME SÜRECİ
• Öğretmen orta boyda mukavva bir kutunun önüne, bir el sığacak genişlikte iki delik açar. Kutunun içini farklı özelliklerdeki eş nesnelerle doldurur (Örneğin iki adet kalem, iki adet ponpon, iki adet bilye, iki adet plastik çatal, iki adet ceviz, iki adet şişe, iki adet metal para vb.).
• Çocuklara , ”Size bir hazine sandığı getirdim. Ama bu sandığın bir özelliği var. O da, içindeki her nesneden iki tane olmasıdır. Bakalım bu sandığın içindeki hazinelerin hepsinin eşini bulabilecek miyiz?” şeklinde bir yönerge verir.
• Öğretmen çocuklara, ellerini kutudaki deliklerden içeri sokarak nesnelere dokunmalarını ve eş olan nesneleri bulmaya çalışmalarını söyler.”Düşün bakalım, bizim sınıfımızda da dokunduğun nesnelere benzer nesneler olabilir mi?”, “Dokunduğun şey neye benziyor?”, ”Ne işe yarar? Sert mi? Yumuşak mı?” gibi sorularla çocukların dikkatlerini yoğunlaştırmalarına yardımcı olur.
• Öğretmen sırayla sınıftaki tüm çocukların etkinliğe katılımlarını sağlar. Bulunan nesneler eşlenerek sergilenir ve özellikleri hakkında konuşulur.
• Öğretmen ve çocuklar masalara geçerler. Öğretmen çocuklara eş nesneleri bulma ile ilgili bir çalışma sayfası hazırlar ve çocuklara yönergeler vererek çalışmalarını tamamlamaları için yönlendirir.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Çocukların hepsinin en az bir defa etkinliğe katılımlarını sağlayın ve çok çeşitli materyaller kullanın.

DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki türlerde sorular yöneltilebilir;

• Kutumuzda hangi nesneleri bulduk?

• Nesnelerin eşini bulunca ne hissettin?

• En çok hangi nesneyi sevdin?

• Nesnelere dikkat etmediğimizde ne gibi zorluklar yaşadık?

• Bu nesneleri daha önce nerede kullandınız?

AİLE KATILIMI
Ailelere etkinliği anlatan bir not gönderilir. Evdeki eş nesneleri bulma, eş sözcükler bulma gibi oyunlarla pekiştirici çalışmalar yapmalarını istenir.

ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER• Dikkat, algı ve eşgüdüm gerektiren “Ayna” oyununu oynanabilir.
• Sınıfta eş olan nesneleri bulma oyunu oynanabilir.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#6
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
14.11.2012

PLANLARIM, ÖĞRETMENLERİN YAPTIKLARI ÖZGÜN PLANLARA ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLANMAKTADIR.

HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.




ETKİNLİĞİN PLANI DA BENDEN OLSUN.:)

ETKİNLİK ADI: KESTANE TOPLAYALIM.


ETKİNLİK TÜRÜ: ALAN GEZİSİ, OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ALIŞTIRMASI / MATEMATİK

Yaş Grubu (Ay) : 48-66 (BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)


Aşağıdaki kazanım ve göstergeler 2012 programına uygundur. Siz 2006 programına uygun biçimde değiştirebilirsiniz.


KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

PMA Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:

Nesneleri toplar.
Nesneleri kaptan kaba boşaltır.
Kalemi doğru tutar.
Kalem kontrolünü sağlar.
Çizgileri istenilen nitelikte çizer.

DA Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:

Sözel yönergeleri yerine getirir.
Dinledikleri/izlediklerini açıklar.
Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.

BAKazanım 13: Günlük yaşamda kullanılan sembolleri tanır.
Göstergeleri:

Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir.

BA Kazanım 16: Nesneleri kullanarak basit toplama ve çıkarma işlemlerini yapar.
Göstergeleri:

Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler.


MATERYALLER: Poşet, at kesatanesi ya da bahçeden bulunabilecek saymaya yardımcı nesneler, sayı kartları, alıştırma kağıtları, kuru boyalar ya da keçeli kalemler.

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
At kestanesi, ağaç, uzun, boy, toplamak

Çoğalma, artma
1-10 arası sayılar
Eşleştirme

ÖĞRENME SÜRECİ

//www.onceokuloncesi.com/kestanelerle-matematik-cal-al-m-t77212.html?t=77212


ALAN GEZİSİ
Çocuklarla at kestanesi ağacının altına gidilir. Ağacın yaparaklarına, boyuna, bu ağacın kaç yaşında olabileceğine dikkatleri çekilir. Yere bakmaları istenir. Yere dökülmüş üstünde dikeni olan at kestanelerine dikkatleri çekilir. Bri dkenli kapsülün içinde kaç tane kestabe olduğunu inceleyip sayarlar.

Ellerine torbalar verilir. Bu torbalardan birine kestaneleri, diğerine dikenli kapsülleri koymaları istenir.

Kestane ve kapsül toplama işleminden sonra sınıfa girilir.
***Kestaneler sınıfın ortasına bir çocuğun yardımı ile dökülür.
***Her çocuğun bu kestanelerden onar tane alması istenir.
***Öğretmen plastik rakamları eline alır. 1 sayısını yere koyar.
***Çocuklardan birinin gözlerinin içine bakıp yanına çağırır ve elindeki kestanelerden kaç tanesini bu sayının yanına koyması gerektiğini sorar. çocuktan yanıt aldıktan sonra yönergeyi uygulamasını ister. İşlem, başka çocukların öğretmen tarafından çağırılıp sorularla uygulamanın yapılması ile tamamlanır.

OYUNUN DEĞERLENDİRMESİ AMAÇLI YAPILAN OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMASI
//www.onceokuloncesi.com/basit-toplama-lemleri-t12703.html

//www.onceokuloncesi.com/toplama-lemi-cal-ma-sayfalar-t33824.html


//www.onceokuloncesi.com/195-tane-toplama-c-karma-lemi-t58436.html

linkindeki alıştırmalardan çocukların seviye, ilgi ve ihtiyaçlarına uygun bulunan seçilip, birinin çıktısı alınıp çocuk sayısı kadar çoğaltılır. Oyunda yaptığımız işlemlerin aynısını şimdi de kağıtlar üzerinde göstereceğimiz söylenerek çalışma başlatılır.
Öğretmen çocukların aralarında dolaşarak çalışmaları kontrol eder, yardıma ihtiyacı olanlara destek olur.

ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:
***Alan gezisinin yapılacağı okulun çevresinde / bahçesinde at kestanesi ağacı yoksa; okul bahçesinde bulunan başka bir materyal toplanabilir.

***Bahçeden toplanan at kestanesinin dikenli kapsullerinden aynı gün sanat etkinliğinde kirpi yapılmak üzere faydalanılır. Bu dikenler sayesinde 'canımızın yanması', 'batmak', 'acımak', gibi sözcükleri içeren duyu organ ağırlıklı bir plan hazırlanabilir.


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:
***Kestane kapsüllerinin bir iğne kadar batabileceği dikkate alınmalıdır.

AİLE KATILIMI:

Hafta sonu ya da günün sonunda istek haber mektubu ya da haftalık bülten aracılığı ile okulda yapılanlardan ve öğrenilenlerden söz edilip, bir alıştırma sayfası eve gönderilerek çocukların evde işlemi pekiştirmesi sağlanabilir.




PLAN: EMEL ÖZDEMİR
15.11.2012
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#7
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
18.11.2012

PLANLARIMI, ÖĞRETMENLERE ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLANMAKTAYIM.

HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.




ETKİNLİK ADI:AĞAÇLAR SONBAHARDA SOYUNUR, BİZ GİYİNİRİZ.

ETKİNLİK TÜRÜ: FEN, MATEMATİK, OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI,, SANAT (Birleştirilmiş Büyük grup Etkinliği)
YAŞ GRUBU: 48-66 AY


KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

DA Kazanım 1: Sesleri ayırt eder.
Göstergeleri:

Sesin kaynağının ne olduğunu söyler.
Sesin özelliğini söyler.
Sesler arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyler.

BA Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
Göstergeleri:

Nesne/varlıkları rengine göre ayırt eder, eşleştirir.
Nesne/varlıkları şekline göre ayırt eder, eşleştirir.
Nesne/varlıkları büyüklüğüne göre ayırt eder, eşleştirir.
Eş nesne/varlıkları gösterir.

BA Kazanım 8: Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Göstergeleri:

Nesne/varlıkların rengini ayırt eder, karşılaştırır.
Nesne/varlıkların şeklini ayırt eder, karşılaştırır.
Nesne/varlıkların büyüklüğünü ayırt eder, karşılaştırır.


SDA Kazanım 7: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.
Göstergeleri:

Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar.
Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.


SDA Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir.
Göstergeleri:

Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.


Malzemeler:Dört mevsim müziği, iki poşet, yapraklar, strafor ağaç, sınıf mevcudunun yarısı kadar sarı, diğer yarısı için yeşil fon kartondan kesilip hazırlanan yaprak kolyeler.


SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
Toplamak, çabuk olmak, takım olmak, sorumluluk
RENK:SARI,YEŞİL
KURU-ISLAK-YAŞ


ÖĞRENME SÜRECİ -

Bütün çocuklar okula geldikten sonra okulun arka bahçesine çıkılır.
Bahçede ağaçlara, çiçeklere dikkatleri çekilir. Kuru yaprakların üzerine basarak sesini dinlerler. Islak yaprakların üstüne basarlar. Kuru yapraklar ile ıslak yaprakların çıkardığı ses arasındaki farkı kıyaslarlar.

Ellerine verilen poşetlerin içine farklı yapıda yapraklar toplayıp doldurmaları istenir.
Sınıfa girilir. Yapraklar büyükçe bir sepetin içine dökülür. Bu sepetten yaprakları alıp benzerlik-Farklılıklarına göre gruplandırırlar.

Mevsim panosunun önüne strafordan yapılan ağaç yerleştirilir. Yere ve ağacın üzerine yapraklar iğneleyerek sonbahar mevsimi oluşturmalarına rehberlik edilir.
-Burası bizim bahçemiz. Nasıl bir bahçemiz olsun?, Bahçemiz için neler gerekiyor?, Ne bahçesi, hangi meyveler var? Gözlem yapmaları ve proje üzerinde düşünmeleri sağlanır.
‘Ağacımızda kaç tane yaprak var? ‘, sayarlar. Saydıkları her yaprak için yazı tahtasına bir çentik atarlar. Doğru sayıp saymadıklarını yine kendileri kontrol ederler.

Her çocuk bir tane yaprak alır. Kurşun kalemle yaprağı kalıp olarak kullanarak yan yana 3 yaprak çizmeleri istenir.

YÖNERGE: Soldan başlayıp 2 yaprağı sarı renge boyayınız.
Yaprağı neden sarı renge boyamış olabiliriz?
Kaç yaprağı boyamadık? Bu yaprak sararmamış olsun. O halde ne renk olmalı? Evet. Yeşil. Kaçıncı yaprak yeşil olacak?

Alıştırma tamamlandıktan sonra çalışmalarını okuma yazmaya hazırlık dosyalarına kaldırırlar.

Öğretmen masada kalan yaprakları bir araya getirip bir kompozisyon oluşturup çocukların başına toplanmasını sağlar. Bloklarla farklı ürünler ürettikleri gibi yapraklarla da üretilebileceği örneği verilir. Çocuklardan da aynı şekilde özgün ürünler üretmeleri için bir süre oynamalarına fırsat verir. Daha sonra çocuklar sanat etkinliğinde kullanmaları için ihtiyaçları olan yapıştırıcı, kağıt, makas gibi malzemeleri sanat merkezinden alırlar. Çocuklar isterlerse yerde minder üzerinde ya da masada çalışmak için öğretmenin tanıttığı merkezlere geçerler.


1.Topladıkları yaprakları, boyaları kullanıp özgün bir kompozisyon oluşturup kağıda yapıştırırlar.

2. Öğretmen kahverengi bir katon üstüne bir ağaç çizer. Bu ağacı oyarak keser,üzerine kurumuş yapraklardan yapıştırırlar.

DRAMA VE MÜZİK İLE TOPLAMA
Vivaldi’nin 4 Mevsim kaseti teybe yerleştirilir. Müziği dinlemeleri, rüzgar esince ağaçtan savrulup yere düşmekte olan yaprak olduklarını düşünmeleri söylenir. Yavaş yavaş yere düşerken size başka bir yaprak yetişti. Dönüp ona baktınız. Bahçemizin güzel görünmesi için yere düşen bu yaprağın elini tutun. (Sınıfta en iyi iletişim kurduğu arkadaşının elini tutuğu gözlenir) Şimdi bahçemiz için gerekli olmayan yaprakları poşetin içine toplayalım, denir ve öğretmen iki çocuğun eline birer poşet verip sınıfın en uzak köşesine onları yan yana yerleştirir.
-Bu arkadaşlarınız çöp kutusu olsun. Sizler hangi rolü almalısınız? Evet, doğru. Yaprakları çöpçüler süpürüyor. Çöpçüler iki grup olacak. Öğretmen çocukları iki gruba ayırır. Birinci grubun boyunlarına yeşil yaprak kolyeler, ikinci grubun boyunlarına sarı yaprak kolyeleri asar. Çöp kutularının boyunlarına da aynı şekilde kolyeler asar. Vivaldi dört mevsim kaseti tekrar çalınır ve öğretmen komutunu verir:
-Bahçemiz yapraklarla dolmuş. Rüzgar çevreyi dağıtmadan yaprakları çabucak toplamalıyız. Bakalım en çok çöpü yeşiller mi sarılar mı toplayacak?'', denir.
Bütün sınıf tertemiz olduğunda en büyük poşetin hangisi olduğuna karar verirler. Poşetler dramada kullanılmak üzere saklanır.

Bahçenin bulunduğu bölüme oturmaları istenip etkinliğin değerlendirmesine geçilir.

DEĞERLENDİRME:

Bahçeye daha başka neler yapabilirdik?
Ağaçlar sonbaharda neden sararıyor acaba?
Siz bir ağaç olsaydınız nasıl sallanırdınız? ( Özgünce sallanırlar.)
Ağaçlar kışın soyununca üşürler mi?
Biz kışın üşümemek için neler giyiyoruz?
Soğuk havada giyinmeden dışarı çıkarsak neler olabilir?


ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİK:
1. Mevsimler şarkısı şarkı dağarcığı kasetinden dinlettirilir. Sonbahar şarkısı öğretmen tarafından söylenirken çocuklar jest, mimik ve hareketleri ile şarkıya katılırlar.

2. Sonbaharda ağaçlar soyunur, insanlar giyinir’’ öyküsü Morpa ok önc eğit. Kit s 5’den faydalanılarak anlatılır. Böylece öğrendikleri pekiştirilir.

3. - Şimdi kasetten sesler dinleyeceğiz. Seslere dikkat edin. Bahçede dinlediğimiz seslere benziyor mu? Bu seslerle ilgili bir öykü oluşturacağız.

4. Nesi var? Oyunu oynanabilir.


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:

Bahçede çocukların farklı işlerle, oyunlarla uğraşması engellenmeli, sxadece yaprak ve ağaçlara odaklanmaları sağlanmalıdır. B unun için bahçeye çıkılmadan bahçede yapılacaklar hakkında çocukklar bilgilendirilerek hazırlanmalıdır.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#8
mew-alp öğretmenimize bu güzel planı için teşekkür ediyoruz.:)


ETKİNLİK ADI: BAK NASIL KATLIYORUM?

Etkinlik Türü : SANAT-OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK (Birleştirilmiş Bireysel Büyük Grup)
Yaş Grubu (Ay) : 48-66

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

MOTOR GELİŞİM
Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Yönergeler doğrultusunda yürür
SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım 10:sorumluluklarını yerine getirir
Göstergeleri
Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir
DİL GELİŞİMİ
Kazanım 7:dinlediklerinin ve izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir
Dinlediklerini ve izlediklerini açıklar
Dinlediklerini ve izlediklerini hakkında yorum yapar.
Kazanım 10: görsel materyalleri okur
Göstergeleri:
Görsel materyalleri inceler
Görsel materyalleri açıklar
Görsel materyallerle ilgili soru sorar
BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur
Göstergeleri
Nesne/durum/olayın ipuclarını söyler
İpuclarını birleştirerek tahminini söyler
Gerçek durumu inceler
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.

ÖĞRENME SÜRECi
Çocuklara kağıtları katlayarak bazı şekiller yapılacağı anlatılır ve malzemelerin bulunduğu sanat merkezine geçilir.
o Örneğin köpek kafası ve çiçek şekli ile başlanır.
o Daha sonra kağıdı nasıl katlayacakları çocuklara gösterilir ve çocuklardan da önlerindeki kağıtları kullanarak aynısını yapmaları istenir.
o Şekiller tamamlandıktan sonra önlerindeki A4 kağıdına (ya da kartona) yapıştırmaları istenir.
o Yapıştırdıktan sonra boya kalemleri ile eksik kalan kısımları tamamlamaları istenir.
o Örneğin, köpek kafası yapıldıysa çocuklardan köpeğin gövdesini, ayaklarını, kuyruğunu çizmelerini istenerek köpek resmi tamamlanır.
o Sonrasında sınıfta gerekli temizlik ve toplanma işlemi yapılarak müzik merkezine geçilir.
o Ritim sopaları sepetinden bütün çocukların kendilerine ritim sopası almaları sağlanır.
o 2’lik ve 4’lük ritim vuruşları yapılır.Ardından:Köpek Uçmak İstemiş Şarkısı Cd’den Dinlenir Ve Ardından Çocukların Katılımı İle Şarkı Tekrar Edilir.

Köpek Uçmak İstemiş-Birgün Kargaya Gitmiş
Karga Ona Anlatmış-Bizimki De İnanmış
Tırmanmıi Koşa Koşa-Balkonun Kenarına
Açmış Bacaklarını-Dikmiş Kulaklarını
Havlamış Birkaç Kere Atmış Kendini Yere
Köpek Düşmüş Vah Vah Vah-Karga Gülmüş Hah Hah Hah…

Materyaller:
Renkli Elişi kağıdı, grafon kağıdı, A4 kağıt, boya kalemleri, yapıştırıcı-----------------------
Sözcükler ve Kavramlar:
Katlamak-Aynısını Yapmak-Tamamlamak

ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
• Birkaç çeşit örnek katlama yapıldıktan sonra,çocukların aynı tekniği kullanarak özgün çalışmalar yapması sağlanabilir.


AİLE KATILIMI
• Aileler;kağıt katlama tekniği ile çocuklarıyla birlik gemi,şapka,kukla vb etkinlikler yapmaları yönünde haberdar edilir.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

• Katlama çalışmalarında öğretmenin tüm çocukların görebileceği şekilde örnek olması gerekir.(gösterip yaptırma)
• Tüm çocukların tamamen anladığından emin olana kadar katlama tekrar edilmelidir.

DEĞERLENDİRME

• Bugün sınıfımızın hangi merkezlerini daha çok kullandık?
• En eğlendiğiniz çalışma hangisi oldu?
• Hangi çalışmayı yaparken zorlandınız?
• Kağıdı katlarken parmaklarımız biraz yoruldu?neden?
• Yaptığımız köpekler ne renkti?
• Kaç tane kırmızı-mavi-sarı-yeşil renkte köpek yapılmış?
• Siz bir kağıt olsaydınız ne renk olmak isterdiniz?
• Katlanarak ne şekle sokulmak isterdiniz?
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#9
senem-44 öğretmenimize bu güzel planı için teşekkür ediyoruz.:)



SAYIYORUM; 1
Etkinlik Türü : Hareket, Oyun, Okuma yazmaya hazırlık(Bütünleştirilmiş bireysel etkinlik)
Yaş Grubu (ay) :36-48 ay

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
BİLİŞSEL GELİŞİM KAZANIM
Kazanım 4: Nesneleri sayar. Göstergeleri:
Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir.
Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir. Göstergeleri:
Nesne/varlıkları miktarına göre ayırt eder, eşleştirir
MOTOR GELİŞİM KAZANIM
Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar. Göstergeleri:
Yönergeler doğrultusunda koşar.
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. Göstergeleri:
Kalem kontrolünü sağlar.
Çizgileri istenilen nitelikte çizer
DİL GELİŞİMİ
Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar. Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir.

MATERYALLER: Müzik CD’Sİ, sınıftaki bloklar, çalışma sayfası, boya kalemleri

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR: rakam, 1, tek

ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuklardan el ele tutuşarak daire şeklini oluşturmaları istenir. Çocuklara verilen yönergeleri uygulamaları istenir. Çocuklara ;
• 1 kez el çırp, 1 kez zıpla, 1 kez kollarını yukarı kaldır, 1 kez yere yat, 1 kez ayaklarına dokun, 1 kez elini aç kapa, 1 kez ayağını yere vur, 1 kez gözlerini kapat aç, 1 kez kapının yanına koş ve gel, 1 kez oyuncak merkezinden araba al kapının yanına kadar sür ve gel, kitaplık merkezimden 1 oyuncak al, oyuncağı 1 kez havaya kaldır ve indir gibi yönergeler verilir. Öğretmen çocuklara ilgi sürelerine göre daha fazla yönerge verebilir ya da yönergelerini kısaltabilir.
• Ardından çocuklara söyleyeceği materyalleri bularak masaya koymaları söylenir. Burada çocukların teker teker isimleri söylenir.
“Sınıfta bir tane radyo var, bulup masaya koyar mısın Arda?
Sınıfta bir tane davul var, bulup masaya koyar mısın Armağan?
Sınıfta bir tane öğretmen sandalyesi var, bulup masaya yaklaştırır mısın Elifnaz?
Sınıfta bir tane su damacanası var, bulup dokunur musun Zeynep?
Sınıfta bir tane sepet var, bulup masaya koyar mısın Ecrin?
Komutlarıyla çocukların bu nesneleri bulmaları istenir. Ardından çocuklara sınıfta başka 1 tane olan nesneleri söylemeleri istenir.
• Çocuklarla birlikte masalara geçilir. Öğretmen eline 1 tane kalem alır ve çocuklara elinde kaç kalem olduğunu sorar. Çocuklara da önlerindeki boya kalemlerinden ellerine 1 tane almalarını söyler. Öğretmen çocuklara 1 rakamını gösterir ve çocuklara tahtada nasıl yapıldığını anlatır.
• Çocuklara çalışma sayfaları verilir. Çocukların 1 rakamı ile 1 tane olan nesneleri eşleştirmeleri ve 1 rakamını çizgilerin üstünden giderek tamamlamaları istenir.
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Öğretmen çocuklara 1 kez yapacağı hareketlerle ilgili komutları verirken yeterince süre tanımalı.
Öğretmen 1 rakamını göstermeden önce mutlaka somut nesnelerle çalışmalı.
Çocuklar 1 rakamını yaparken zorlanmamalı.

DEĞERLENDİRME
Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki türlerde sorular yöneltilebilir;
Biraz önce oynadığımız oyunu başka nasıl oynayabiliriz?
Biraz önceki etkinlikte söylediğim hareketleri 1 kere yapmak hoşunuza gitti mi?
Bu etkinlikten ne öğrendiniz?
Bu oyunu başka kimlerle oynayabilirsiniz?
ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
Kâğıda 1 rakamı çizilir. Rakamın içi grapon kâğıtları yuvarlanarak doldurulur.
Kartlarla bir tane nesne olan kartı bulma oyunu oynanabilir.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#10
mew-alp öğretmenimize bu güzel planı için teşekkür ediyoruz.



EKSİKLERİ TAMAMLIYORUM


Etkinlik Türü : OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK (Birleştirilmiş Bireysel Büyük Grup)
Yaş Grubu (Ay) : 48-66


KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
MOTOR GELİŞİM
Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Yönergeler doğrultusunda yürür
SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım 10:sorumluluklarını yerine getirir
Göstergeleri
Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir
DİL GELİŞİMİ
Kazanım 7:dinlediklerinin ve izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir
Dinlediklerini ve izlediklerini açıklar
Dinlediklerini ve izlediklerini hakkında yorum yapar.
Kazanım 10: görsel materyalleri okur
Göstergeleri:
Görsel materyalleri inceler
Görsel materyalleri açıklar
Görsel materyallerle ilgili soru sorar
BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 2: Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur
Göstergeleri
Nesne/durum/olayın ipuclarını söyler
İpuclarını birleştirerek tahminini söyler
Gerçek durumu inceler

ÖĞRENME SÜRECi
Bir hayvan seçilir (tavşan, kaplumbağa, köpek,vb)
o Seçilen hayvanın kuyruğu, bacakları, kolları, elleri, ayakları, kulakları, burnu gibi uzuvları her çocuğa bir parça düşecek şekilde hazırlanır.
o Hazırlanan parçalar rastgele çocuklara dağıtılır.
o Daha sonra seçilen hayvanın resmi ya da posteri eksik uzuvları ile duvara asılır.
o Çocuklardan biri sayışarak seçilir. Gözleri bağlanarak kendi etrafında 3 kere döndürüldükten sonra yüzü postere bakacak şekilde bırakılır.
o Elindeki parçayı olabildiğince doğru yere yapıştırmaya çalışır. Yapıştırdıktan sonra öğretmen kağıdın üzerine çocuğun ismini yazar.
o Herkes yapıştırdıktan sonra çocuklarla birlikte tamamlanan resme bakılır ve en doğru yere yapıştıran çocuklar ödüllendirilir.
o İstenirse çocuklarla vücudun bölümleri hakkında sohbet edilir, seçilen hayvanın vücudunun bölümleri gibi bizim vücudumuzu oluşturan bölümleri tanımlamaları istenir.
o Sonrasında neler yapıldığı özetlenerek etkinlik sonlandırılır.

Materyaller: Kağıt, Kalem, Makas, Patafix (Yapışkan Hamurlar), Kumaş Parçası
---------------------------------------------
Sözcükler ve Kavramlar:
Uzuv-Parça/Bütün-Poster Vücut

ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER

• Çocuklara konusu vücut olan yap-bozlar verilerek tamamlamaları sağlanabilir.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

• Etkinlik sürecinde çocukların aktif katılımı sağlanmalı ve fırsat eşitliğine dikkat edilmelidir.

DEĞERLENDİRME

• Bugün neler yaptık?
• Posterin parçalarını tamamlamak zor muydu?
• Tamamladığımız tavşanın hangi parçaları eksikti?
• İnsan vücudunun bölümleri nelerdir?sorusu yönlendirilir ve eksik olarak çizilip hazırlanan insan resmi çalışma kağıtları çocuklara gösterilerek durum hakkında kısaca konuşulur ve _insan resmindeki eksikleri bul ve tamamla!
yönergesi verilerek çalışma tamamlanır.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#11
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
20 .11.2012

PLANLARIMI, ÖĞRETMENLERE ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLANMAKTAYIM.

HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.




ETKİNLİK ADI: ZARFLAR

ETKİNLİK TÜRÜ: MATEMATİK, OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI, OYUN(Birleştirilmiş Büyük grup Etkinliği)

YAŞ GRUBU: 48-66 AY

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

BA Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:

Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.

Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:

Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

BA Kazanım 4: Nesneleri sayar.
Göstergeleri:

İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.

Kazanım 6: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre eşleştirir.
Göstergeleri:

Nesne/varlıkları birebir eşleştirir.

BA Kazanım 7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar.
Göstergeleri:
Nesne/varlıkları rengine göre gruplar.
Nesne/varlıkları şekline göre gruplar.
Nesne/varlıkları büyüklüğüne göre gruplar.

BA Kazanım 9: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre sıralar.
Göstergeleri:

Nesne/varlıkları büyüklüklerine göre sıralar.

BA Kazanım 16: Nesneleri kullanarak basit toplama ve çıkarma işlemlerini yapar.
Göstergeleri:

Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler.
Nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi ayırır.

MALZEMELER:
Evden getirdikleri farklı özellikteki zarflar.



SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
ŞEKİL: Dikdörtgen, Üçgen, Kare
MEKÂN: İÇ-DIŞ, Boş-Dolu, Kullanılmış-Kullanılmamış, Açık-Kapalı, Parlak-Mat, Desenli-Düz renk, Beyaz-Renkli
KELİME: Kapak



ÖĞRENME SÜRECİ

• Getirdikleri zarfları, kâğıtları, pulları masalara koyarlar. Renk, boyut özelliklerine göre önce gruplandırmaları, sonra sıralamaları söylenir. Zarfların Boş-Dolu, Kullanılmış-Kullanılmamış, Açık-Kapalı, Parlak-Mat, Desenli-Düz renk, Beyaz-Renkli özelliklerine dikkatleri çekilir.

• 1. Masaya beyaz zarfları, 2. masaya renkli zarfları, 3. masaya desenli zarfları bırakmaları istenir. Yanlış yerleştirenlerin ellerine zarflar geri verilir.
Yeniden gruplamaları istenir.
• Her gruptaki zarfları, o grup için seçilen sayman çocuk sayar.
• Altı zarf seçilir, yan yana dizilir. Sıra ile zarfların özelliklerini grup sözcüsü seçilen çocuk söyler. Örneğin: En başta sarı zarf var. Onun yanında büyük zarf, onun yanında desenli zarf gibi. Zarfların üzerine bir örtü örtülür. Hatırlayarak sıralamayı söylerler.
• Beş-altı zarfı büyükten küçüğe doğru sıralama oyunu oynanır.
• Sıralama yapmada başarılı olmayan çocuklardan, benzer özellikli zarf bularak eşleştirmeleri istenir.
• Zarflar arasından farklı olanı ve farkı bulur, nedenini açıklarlar.
• Çocuklar gruplara ayrılırlar. Masalarının yanında ayakta dizilirler. Her gruptan bir sözcü ve bir sekreter seçerler. Sözcü, grubuna ait zarfların ortak özelliklerini açıklar.
—Grubunuza ait bir sembol seçin. Bu bir sayı, renk, şekil adı olabilir. Size vereceğim kâğıda grubunuzun sekreteri bu sembolü çizsin. Sembolünüzü masanızın ortasına yerleştirin. Bu, sizin dükkânınızın ismi olsun. Ben müşteri olayım. Söyleyeceğim özellikteki zarfları, bakalım hangi gruplar bana satabilecek? denir. Örneğin: Sarı zarfın sağındaki ikinci zarfı satın almak istiyorum.
—Ben sizden zarf satın almadan önce grubunuzda kaç tane zarf vardı? Şimdi kaç zarfınız kaldı? (Diğer dükkânlara da aynı sorular sorulur. )

BEYİN FIRTINASI:
—Zarf konuşabilseydi acaba size ne söylerdi?
—Yazı tahtasına konuşan bir zarf çizin, yönergesi ile sıra ile çizim yaparlar.
• Günün başkanı arkadaşlarına boş kâğıt dağıtır. Öğretmen:
—Çocuklar kâğıdınızın soluna bir zarf çizin. Şimdi aynı büyüklükte dört zarf daha çizmeniz gerekiyor. Peki, aynısından dört tane daha nasıl çizebilirsiniz? sorusuna alınan yanıtlardan sonra, çocukların yanlarına giderek yaptıkları çizimleri destekler. Kimi çocuk kurşun kalemle çizecek, kâğıdı katladığında ilk çizdiğini göremeyecektir. Bu durumda:
— Karşı taraftaki zarfı görmen için ne yapmalısın? Acaba başka bir kalem kullansan görünür mü? Hangi kalemi kullanırsan görebilirsin? Camda kopyalama nasıl bir fikir sence?gibi sorulara yanıtlar alınır. Bazı çocuklar kopyalamadan çizmişse, bu çocukların çizimlerinin üstüne bir kağıt koymaları ve çizdiklerini birebir kopyalamaları, sonra da kesmeleri, kestikleri zarfları üst üste koymaları istenir.
— Sence bunlar aynı büyüklükte olmuşlar mı? Hangisi büyük? Bunları büyükten küçüğe doğru sıralar mısın? denir. Daha sonra içinden birini seçmeleri ve bunu kalıp olarak kullanıp çizim yapmaları söylenir. Bütün çocuklar çalışmalarını bitirince zarfları numaralandırmaları söylenir.

DEĞERLENDİRME: Çocuklar alıştırma kâğıtlarını yere yan yana dizerler. Çocuklar sıra ile kopyalamak için kullandıkları tekniği anlatarak arkadaşlarına düşüncelerini açıklarlar.

ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER:
• Çocuklar çember oluşturacak biçimde oturur. Her çocuk kendi zarfını önüne bırakır. Kimin önünde ne renk ve desende zarf olduğuna dikkat etmeleri için bir süre verilir. Müzik süresince zarfları sahiplerine vermeleri gerektiği kuralı açıklanır. Bir ebe dışarı çıkar. Zarflardan ikisinin yeri değiştirilir. Mavi yunus Okul Öncesi Eğitimde Drama CD’si çalınmaya başlanır. Süre dolmadan zarfları sahiplerine veren oyuncu, bir puan kazanır. Oyun, bütün oyuncuların sırayla ebe olması ile tamamlanır. Oyunda bir puan alabilenleri, alanları tokalaşarak kutlar.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:


VELİ KATILIMI:
• Bugün okula farklı özellikte zarflar, kâğıtlar götürürsem, Renk, Boyut, Boş-Dolu, Kullanılmış-Kullanılmamış özelliklerine göre önce gruplandıracağız. Sonra sıralama oyunlarını oynayacağız. Postacı şapkası ve çantası bulabilir miyiz? Postacıları özel bir giysi giydikleri için tanıyabildiğimizi evde konuşalım.
• ’Ne Kayıp?” oyununu altı zarf kullanarak oynayacağız. Evde benimle oynar mısınız? Ben masadan bir zarf alacağım; siz gözünüzü açınca hangi zarfın kaybolmuş olduğunu bilmeye çalışacaksınız. Bilemezseniz ben o zarfla ilgili belirli özellikleri söyleyerek size ipuçları vereceğim. Sonra ben ebe olacağım.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#12
mew-alp öğretmenimize bu güzel planı için teşekkür ederiz.


ETKİNLİK ADI: TAM MI YARIM MI?

Etkinlik Türü : SANAT-OKUMA YAZMA (Birleştirilmiş Bireysel Büyük Grup Etkinliği)
Yaş Grubu (Ay) : 48-66

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

MOTOR GELİŞİM
Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:
Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
Nesneleri kopartır/yırtar.

SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM
Kazanım 10:sorumluluklarını yerine getirir
Göstergeleri
Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
Üstlendiği sorumluluğuyerine getirir

DİL GELİŞİMİ
Kazanım 7:dinlediklerinin ve izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir
Dinlediklerini ve izlediklerini açıklar
Dinlediklerini ve izlediklerini hakkında yorum yapar.

BİLİŞSEL GELİŞİM
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.

ÖĞRENME SÜRECi

o Malzemeler bir gün öncesinden hazır edilir ve fen merkezine yerleştirilir.
o Çocukların “U” düzeninde oturmaları istenir ve malzemeler tek tek gösterilir.
o Her malzeme için çocuklara “eğer bu malzemeyi ortadan kesersem ne olur” diye sorulur.
o Cevaplar dinlendikten sonra malzemeler elle ya da bıçak yardımıyla iki eş parçaya bölünür.
o Daha sonra bu iki parça birleştirildiğinde ne olacağı sorulur.
o Sonrasında birleştirilir.
o Yarım ve bütün olan nesneler karışık halde çocukların önüne konulur ve yarım olanları göstermeleri istenir.
o Bütün olanları iki eş parçaya bölmeleri istenir. Örneğin uzun makarnayı ortasından kırabilir ya da peçeteyi ikiye bölebilirler.
o Daha sonra bunları birleştirmeleri istenerek parçaların bir bütünü oluşturdukları üzerine sohbet edilir.
o Ardından sanat merkezine geçilerek kullanılan patates.soğan,pırasa vb malzemelerle baskı çalışmaları yapılır.
o Yapılan çalışmalar panoda sergilenir.

Materyaller:
Elma, portakal, patates, soğan, pırasa, ekmek, salatalık, kağıt, peçete, uzun makarna; bıçak (sadece öğretmen kullanımı için)
Sulu boya ve renkli a4 kağıtlar
Sözcükler ve Kavramlar:
Bütün-yarım,bölmek-birleştirmek,ayırmak,baskı


ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
• Bütün-yarım kavramı ile ilgili grafik hazırlanarak kullanılan nesnelerle grafik yapılabilir.


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

• Çocukların sınıfta bulunan bıçaktan zarar görmemeleri için önlem alınmalıdır.
• Baskı çalışması sırasında çocukların aktif ve özgün çalışmalarına olanak sağlanmalıdır.

AİLE KATILIMI

• Ailelerden;çocuklarıyla beraber salata yapmaları ve bütün-yarım kavramını evde pekiştirmeleri istenir.


DEĞERLENDİRME

• Bugün yaptığımız etkinliklerde hangi malzemeleri kullandık?
• Patatesin yarım patates olması için ne yaptık?
• Yarım patatesleri birleştirdiğimizde ne oldu?
• Baskı çalışması yaparken eğlendiniz mi?
• Sulu boya ile çalışmanın zorlukları nelerdir?
• Bu zorlukları yenmek için nasıl çözümler bulduk?(suyumuzun dökülmemesi ve kıyafetlerimizin kirlenmemesi gibi)
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#13
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
22 .11.2012

PLANLARIMI, ÖĞRETMENLERE ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLAMAKTAYIM.

HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.




ETKİNLİK ADI: ŞEMSİYELER

ETKİNLİK TÜRÜ: OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
YAŞ GRUBU: 48-66 AY

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

BA Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:

Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.

Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:

Kalemi doğru tutar.
Kalem kontrolünü sağlar.
Çizgileri istenilen nitelikte çizer.
Malzemeler:
Sınıf mevcudu kadar çoğaltılan alıştırma sayfaları, keçeli kalem ya da kuru boyalar.

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
Puanlı, çizgili, dik çizgi, desenli, çiçekli, daire, yarım daire



ÖĞRENME SÜRECİ

Çocuklar evden getirdikleri şemsiyeleri ellerine alırlar. Şemsiyelerinin özelliklerini söylerler. Çocuklara ne zaman şemsiyeye ihtiyaç duyduğumuz sorulur. Belirli yönergelerle hareket ihtiyaçları giderildikten sonra puanlı şemsiyesi olanların şemsiyesini havaya kaldırması söylenir. Bugün kü çalışmamızda puanlı şemsiye boyayacağımız açıklanıp, alıştırma sayfası gösterilip çocuklar alıştırma sayfalarını ve boyalarını alıp masalara geçerler.
1. Puanlı şemsiyeyi kırmızıya boyamaları yönergesi verilir.
Yönerge: -Şemsiyenin altındaki çocukların elindeki şemsiyeleri kendi şemsiyen gibi boya.

2. Ayağa kalkıp yağmur yağma hareketleri yapılır. Ellerini havaya kaldırmaları söylenip öğetmenin yaptığı gibi yukarıdan aşağıya doğru yağmur yağıyormuş gibi dik çizgi çizerler. Sonra aynı hareketi masanın üzerinde parmakları ile yaparlar. Ayakları ile çizerler. Daha sonra alıştrma sayfasına geçilir.


DEĞERLENDİRME:
* Şemsiyesini kırmızı renge boyamayan oldu mu?
* Çalışmayı yaparken yukardan aşağıya doğru mu çizdiniz, neden böyle çizmiş olabiliriz?

ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:
'Şemsiyeler' oyunu oynanabilir.
Sınıflama, gruplama, sıralama oyunları oynanabilir.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:
Çizgileri yukarıdan aşağıya çizmeleri desteklenmelidir.
Kırmızı şemsiye boyarlarken puanların beyaz kalmasına yönlendirilmelidirler.




 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#14
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
05.12.2012

PLANLARIMI YAPARKEN GEREK DÜZENLEME, GEREKSE TÜRKÇE ETKİNLİKLERİNDE BİZLERE KATKIDA BULUNARAK EMEKLERİNİ ESİRGEMEYEN ÜLKÜ DUYSAK ÖĞRETMENİMİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.





PLANLARIMI, ÖĞRETMENLERE ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLIYORUM.



HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.

Aşağıdaki kazanım ve göstergeler 2012 programına uygundur. Siz İSTERSENİZ 2006 programına uygun biçimde değiştirebilirsiniz.



BU ETKİNLİK PLANI FARKLILIKLARA SAYGI TEMASI İÇİNDİR.

ETKİNLİK ADI: FARKLILIKLARIM


Etkinlik Türü: OYUN, OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ALIŞTIRMALARI (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
Yaş grubu(ay): 36-66 ay


KAZANIM VE GÖSTERGELERİ


BA Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.

Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.
İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.

Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

BA Kazanım 4: Nesneleri sayar.
Göstergeleri:
İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.
Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir.


PMA Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:

Nesneleri toplar.
Kalemi doğru tutar.
Kalem kontrolünü sağlar.
Çizgileri istenilen nitelikte çizer.


Materyaller: Sanat etkinliğinde yapılan kuklalar, A4 dosya kağıtları, kalemler, boyalar ve çocukların tercih edecekleri diğer materyaller.


NOT: STAJYERİMİN YÜZ KALIBI GETİREREK ÇOCUKLARA DAĞITMASI, PLANDA FARKLILIK YARATMIŞTIR. DOLAYISI İLE PMA Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:

Nesneleri toplar.
Kalemi doğru tutar.
Kalem kontrolünü sağlar.
Çizgileri istenilen nitelikte çizer.

ULAŞILAMAMIŞTIR. :022:

EĞİTİMCİLERE NOT: YAPILANDIRILMIŞ ETKİNLİKLERİN KAZANILMASI İSTENİLEN GÖSTERGELERE ULAŞMAYI ENGELLEDİĞİNİN AÇIK BİR ÖRNEĞİNİ VERMEYE ÇALIŞTIM. UMARIM BU GELİŞİM BASAMAĞINI DİKKATE ALIRSINIZ. :)










KELİME: Ten, Farklılıklarım, özel, eşsiz.

• “KİMİN KUKLASI?” OYUNU: Çocuklar el ele tutuşarak halka oluştururlar. Öğretmen yere büyük bir daire çizer. Çocuklardan birisini ebe seçer. Çocukların hepsi düdükle verilen komutla daire içine girerler.
• Öğretmen, ebenin daire içinden üç arkadaşını seçip dışarı çıkarmasını ister.
• Dairedeki çocuklar, dışarı çıkan arkadaşlarının yaptıkları kuklalardan birini seçer. Bu kuklaya ait belirli özellikleri aralarında tartışırlar.
• Çocuklar içeriye çağrılırlar. Parmak kaldıran çocuğun yanına giderler. Üç çocuk, bu çocuğa hep bir ağızdan: ‘’Kimin kuklası? diye sorar. Çocuklar ipuçları verir. Kendi kuklası olduğunu bilirse, alkışlanır. Bilen çocuk iki puan kazanır. Kazandığı puanı tahtaya yazar. ( yaş grubu küçük ise sayı yazma yerine çentik atar ya da aynı sayı kadar oyuncakla eşleştirir) Oyun yeni ebelerin dışarı çıkarılması ile devam eder.

• Etkinliğin sonunda, çocuklar kuklalarını toplar, eve götürmek için çantalarına yerleştirirler ya da kukla merkezine koyup bir başka gün kullanabilecekleri belirtilir. Ardından çocukları yanına toplayan öğretmen; ikiz kardeşlerin bile birbirlerinden farklı yönleri olduğu söylenir. Farklılıklarımız ne olursa olsun, birlikte yaşamak için herkesin birbirine bağlı olmaması gerektiği belirtilir.

Hepiniz birbirinizden özel ve eşsizisiniz, denir ve okuma yazma alıştırmaları hazırlıklarına geçilir.


• Çocuklar yerlerine oturmadan, bir tane dosya kâğıdı ve kalem kutularını alırlar.
• Öğretmen soldan sağa doğru (çember yönü takip edilerek) dört daire çizmelerini ister. (ya da kavanoz kapakları verilir, kapağı kalıp olarak kullanarak daire çizerler.)

• 1. daireyi zenci çocuk başı (kahverengi) , 2. daireyi esmer çocuk (açık kahverengi), 3. daireyi sarışın çocuk, 4. daireyi beyaz çocuk yaparak tamamlamaları istenir.
• Çocukların yaptıkları şekilleri soldan sağa doğru altına sayı yazarak okumalarını ister.
• Kâğıdın arkasını çevirmeleri, buraya kendilerini eşsiz kılan özelliklerini çizmeleri istenir. Çocukların resim yaparlarken yanlarına gidilir. Eserleri hakkında duygu ve düşünceleri alınır.
—Hangi yönden eşsizsin?
—Arkadaşın hangi yönden biricik ve özel acaba?


Genel Değerlendirme:

Çocuk açısından:
Çocuklar çorapların benzerlik ve farklılıklarını açıklayabildiler mi?
Kendilerinin farklı özelliklerini kabul edebildiler mi?
Başkalarının farklı özelliklerini kabul edebildiler mi?
Olay ya da varlıkların özelliklerini söyleyebildiler mi?
Materyaller, etkinlikler için uygun muydu?
Etkinlik çocukların ilgisini çekti mi?


Öğretmen açısından:
Hazırlıklar tamdı/yetersizdi.
Zevkli geçti /sıkıcıydı.

Etkinlik açısından:
Etkinlikler arasında bütünlük vardı /yoktu.
Aksaklıklar yaşadı /yaşanmadı.
Aksaklık nedenleri:
Yapılan değişiklik /değişiklik yapılmadı.
Etkinlikler arasındaki geçişler uygun muydu?


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

*Daire çizimlerini yaparlarken kalemi istenilen nitelikte tutuyor olmalarına,
* Çizim yönünü uygun yapıp yapmadıklarına,
* Farklı ırklardan yüzler çizip çizmediklerine dikkat edilir.

ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:
• Çocuklar, şimdi de kendilerinin birer kukla olmalarını isterler. Ritimli müzik eşliğinde kuklalarla oynarlar. Sonra kuklalar sıra ile kendi özelliklerini anlatırlar. Nasıl hareket edebildiklerini gösterirler. Ne giydiklerini, neden yapılmış olduklarını açıklarlar.
• Etkinliğin sonunda, birbirimizin davranışlarını kabul etmenin iyi ilişkiler kurmada ve ‘’iyilik’’ için gerekli olduğu söylenir.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#15
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
21 .12.2012

PLANLARIMI, ÖĞRETMENLERE ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLAMAKTAYIM.

HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.




ETKİNLİK ADI: TEPSİ

ETKİNLİK TÜRÜ: OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
YAŞ GRUBU: 48-66 AY

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

BA Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:

Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.
Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar.

Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:

Kalemi doğru tutar.
Kalem kontrolünü sağlar.
Çizgileri istenilen nitelikte çizer.

SDA Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:

Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.
Nesneleri alışılmışın dışında kullanır.
Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.


SDA Kazanım 6:Kendisinin ve başkalarının haklarını korur.
Göstergeleri:

Haklarını söyler.
Başkalarının hakları olduğunu söyler.

Kazanım 12: Değişik ortamlardaki kurallara uyar.
Göstergeleri:
Değişik ortamlardaki kuralların belirlenmesinde düşüncesini söyler.
Kuralların gerekli olduğunu söyler.
İstekleri ile kurallar çeliştiğinde kurallara uygun davranır.


DA Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir.
Göstergeleri:

Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.



Malzemeler:
Sınıf mevcudu kadar çoğaltılan alıştırma sayfaları, keçeli kalem ya da kuru boyalar.

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
İçinde,
Boş -Dolu
ilginç
'Zaman uçup gider mi?'



ÖĞRENME SÜRECİ

//www.onceokuloncesi.com/imagehosting/104149f4b918c075d.jpg

Yukarıdaki alıştırmanın yönergesi aşağıdaki gibi değiştirip uygulanır.


Yönerge:Bu tepsi boş mu, dolu mu?
1. Grup: Tepsinin içine ilginç bir bardak çiziniz.

2. Grup: Bu annenin ayağı yerdeki oyuncağa takılınca tepsi içinde taşınan .......yere dökülmüş. Yere dökülen sence ne ise, onun henüz dökülmemiş halini tepsiye çiziniz.

Değerlendirme:

Annenin ayağının takılma nedeni ne olabilir?
Senin annenin ayağının oyuncağa takılmaması için nasıl önlem alıyorsun?
Yere dökülen neydi?
Nereye döküldü?
Acaba halıdan çıkar mı?
Nasıl temizlenir?
Annen yerdekini temizlerken seni sevmesi için gerekli zaman uçup gider mi?




ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:

*Çocuklarla oyuncakları toplamayınca olabilecekler konuşulup bununla ilgili bir öykü anlatılabilir.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR:
Her gruptaki çocuk sayısının en fazla 6 olamasına dikkat edilmeli, kazandırılan göstergeye uygun olarak farklı yönergeler eklenmelidir.


AİLE KATILIMI:
çocukların oyuncaklarını ayak altında bırakmama konusunun uygulanacağı ile ilgili aileye istek haber mektubu aracılığı ile bilgi verilmeli, veliden konu ile ilgili mini not yazarak okula göndermeleri istenmelidir.
 

Forum istatistikleri

Konular
18,892
Mesajlar
30,368
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×