Neler yeni

Oyun Etkinlik Planları

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#1
6. Oyun Etkinlik Planları



ETKİNLİK PLANLARI
etkinlik planları
plan örnekleri
etkinlik havuzu
jimnastik
oyun etkinlik havuzu
oyun
sözsüz müzik
sözlü müzik
şarkı
türkü
müzikli drama
müzikli oyun
halk dansları müziği
drama müzikleri



Sevgili Öğretmen Arkadaşlarım;

2012 Eğitim Programına uygun 'Oyun Etkinlik Planları' nı bu başlık altında topluyoruz.


Etkinlik planınızla birlikte ekleyeceğiniz fotoğraflarla ve plan yaparken kullandığınız kaynak kitabın adını da eklediğinizde inanılmaz güzel bir HAVUZ oluşturmuş olacağız.[/​
SIZE]



Hepinize eğitim adına yapacağınız katkılarınızdan dolayı teşekkür ederiz.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#2
ETKİNLİK ADI: Aşure Oyunu

Etkinlik Türü : OYUN
Yaş Grubu (Ay) : 48-66



KAZANIM VE GÖSTERGELER

Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir.
Göstergeleri:Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.
Sözcükleri hatırlar ve sözcüklerin anlamını söyler.
Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.

Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Dinledikleri/izlediklerini öykü yoluyla sergiler.


Materyaller: Küçük yaş grubu ile oynandığında aşure malzemesi isimlerini hatırlatıcı kolyeler çocukların boyunlarına takılabilir.

Sözcükler: Yiyecek isimleri
Kavramlar: Tatlı




Öğrenme Süreci:

Çocuklarla aşure hakkında sohbet başlatılır. Aşurede kullanılan malzeme resimleri çocukların boyunlarına asılır. Yeni isimlerini bir kez söylerler. Öğretmen bir öykü anlatacağını, bu öyküde isimlerini duyduklarında ayağa kalkıp oturmaları söylenir.

Öğretmen: -Sizin aşureyi çok sevdiğinizi öğrenince aşure pişirmeye karar verdim. Markete girdim. Kuru fasulye aldım, buğday aldım, şeker aldım, diye bütün isimleri sayar. Ayağa kalkmayı unutan oyundan çıkar.

Öğretmen öyküye devam eder.
-Aşureyi karıştırdım, şeker koydum, kaselere boşattım. Fındığın tadına baktım. (çocuğun yanağından öper), kayısının tadına baktım, (kayısıyı öper)
Bütün malzemeler öpüldükten sonra aşure biter. Öğretmenin karnı davul gibi şişer. Dum dum dum, diye karnına vurur. Boyunlardaki kolyeler çıkartılır.
Aşure ile ilgili özgün bir şarkı oluşturulur.

Değerlendirme: -Rolünü unutan oldu mu?
-Aşurenin içinde hangi yiyecekler varmış?
-Oyun oynarken neler hissettiniz?
-Aşure oyunu eğlenceli miydi?
-Bu oyunu başka bir gün oynamak ister misiniz?
-Siz bu oyuna ne isim verirdiniz?
-Siz de bize bir oyun öğretip oynatmak ister misiniz?


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Her çocuğa verilen isimlerin aşure pişirme anlatılırken söylenmesine dikkat edilmelidir.



ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER:
Kelime hatırlama oyunları, gül bahçesi oyunu gibi oyunlarla aynı kazanıma ulaşılabilir.



AİLE KATILIMI: Biz bugün 'aşure oyunu oynadık. Aşure pişirdiğinizde çocuğunuza aşurenin içine neler konduğunu sorarak hatırlamasına yardımcı olunuz ve içine neler koyduğunuzu göstererek aşureyi pişiriniz. Bazı malzemeleri ayıklamasına, yıkamasına izin verebilir, pişirme aşamalarında çocuğunuzdan yardım alabilirsiniz.
Emel ÖZDEMİR
17.10.2012
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#3
ETKİNLİK ADI: ''Günlük hayatta giyilen giysiler'' ve ''özel günlerde giyilen giysiler''

ETKİNLİK TÜRÜ: OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMASI, OYUN (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ GRUP ÇALIŞMASI)

YAŞ GRUBU: 36-66 AY (BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

SDA Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir.
Göstergeleri:
Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.
Sorumluluklar yerine getirilmediğinde olası sonuçları söyler.


DA Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir.
Dinledikleri/izlediklerini açıklar.
Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.

DA Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler.

BA Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

BA Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:
Nesne/varlığın adını söyler.(eteklik,kazak,elbise gibi)
Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler. (günlük giysi- özel günde giyilen giysi)

Kazanım 4: Nesneleri sayar.
Göstergeleri:
İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.
Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.

Kazanım 7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar.
Göstergeleri:
Nesne/varlıkları kullanım amaçlarına göre gruplar.(günlük giysi- özel günde giyilen giysi)



MATERYALLER:
Çeşitli giysi resimleri, çocukların okula getirecekleri çeşitli kıyafetler, iki farklı renkte çamaşır sepeti.

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
Özel giysi, günlük giysi
eteklik,kazak,elbise

GRUPLAMA


ÖĞRENİM SÜRECİ

Öğretmen, konu ile ilgili olarak sunu hazırlayan velinin de eğitime katılımı ile etkinliğe başlar. Sunum hazırlayan çocuk, sunumunu yapar. Arkadaşlarının sorduğu soruları yanıtlar. Gerektiğinde kendisi de arkadaşlarına sunumu ile ilgili sorular sorar.



DEĞERLENDİRME:

* Arkadaşınızın sunumunda kaç tane günlük / özel günlerde giyilebilen giysi vardı, saydınız mı? Gelen yanıt yoksa bir kez daha sunum izlettirilir. daha sonra soru tekrarlanır.
* Sizce sunum yapan arkadaşınız bugün okula gelirken uygun nitelikte giysi giyebilmiş mi?


** Öğretmen daha önceden internetten bulduğu ya da çocuklardan birini görevlendirerek bulduğu giysi resimlerinin çıktısını alır. (36 ay için ikişer tane-eşleştirme) Çocuklar iki gruba ayrılır. Gruplardan biri özel günde giyilen giysi resimlerini, diğeri günlük giyilen giysi resimlerini müzik eşliğinde toplarlar. Müzik kapatıldığında her grup, toplanan giysilerin doğru giysi olup olmadğına bakar ve giysi resimlerini sayar. En uygun gruplamayı doğru olarak yapıp en fazla giysi resmini toplayabilen grup oyunu kazanır.



DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

* Velilerden sunu hazırlama talebi gelmemiş ise öğretmen tarafından sunu hazırlanıp anlatılır. istek haber mektubundaki veli katılımı notu, buna uygun olarak değiştirilir.


ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER

* Giysi resimleri önceden hazırlanıp kartlara yapıştırılabileceği gibi öğretmen kart hazırlama işlemini ön hazırlık niteliğinde çocukların katılımı ile de gerçekleştirip çocuk merkezli bir hazırlık yaparsa, oyun materyalleri hazırlayan çocuklar, oyuncağı yıpratmadan, kıymeti bilinerek kullanmayı öğrenecek böylece bir başka kazanıma da yer verilmiş olunacaktır.


VELİ KATILIMI:
Aşağıdaki not istek haber mektubuna yazılacaktır.

* Bugün çocuğunuzla ''Günlük hayatta giyilen giysiler'' ve ''özel günlerde giyilen giysiler''i konuşunuz.
* Daha sonra her iki gruptan sadece bir giysi seçmesini ve okula getirmesi için çantasına koymasını isteyiniz.
* Okula gelirken iki grup giysiden birini seçerek ona giyme şansı veriniz. Sonra bu giysinin okula giderken mi, özel bir günde giyilebilecek cinsten mi olduğunu ona sorunuz.
* ''Günlük hayatta giyilen giysiler'' ve ''özel günlerde giyilen giysiler' konusunda çocuğunuz nerede hangi tür giysi giyileceğini bilemiyor, sürekli siz ona müdahale etmek zorunda kalıyorsanız bugün kü konumuz ile ilgili istek haber mektubumuz elinize geçer geçmez çocuğunuzu araştırma yapmaya teşfik ediniz. Birlikte çocuk giysileri satan mağazalara giderek giysi fotoğrafları çekiniz. Eğer buna vaktiniz yoksa internetten giysi resimleri indiriniz. bu resimlerle bir sunum hazırlayınız. Çocuğunuz bu güysilerin nerede giyildiğini size tek tek söylesin. Birlikte hazırladığınız bu sunumdan beni haberdar ediniz. Konumuzu işleyeceğimiz bu gün sizin için belirleyeceğim saatte okulda bulununuz. Çocuğunuz sunumunu yaparken bizimle birlikte olabilir, aile katılımında bulunabilirsiniz.

Eğitime verdiğiniz katkılarınız için teşekkür ederiz.





ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
10.11.2012
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#4
ETKİNLİK ADI: GİYSİLER SEPETTE.


ETKİNLİK TÜRÜ: OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMASI, OYUN (BÜTÜNLEŞTİRİLMİŞ GRUP ÇALIŞMASI)

YAŞ GRUBU: 36-66 AY (BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

SDA Kazanım 17: Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler.

Göstergeleri:

Başladığı işi zamanında bitirmek için çaba gösterir.

DA Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:
Sözel yönergeleri yerine getirir.
Dinledikleri/izlediklerini açıklar.
Dinledikleri/izledikleri hakkında yorum yapar.

DA Kazanım 8: Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.
Göstergeleri:
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.
Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir.
Dinledikleri/izlediklerini başkalarına anlatır.
Dinledikleri/izlediklerini resim yoluyla sergiler.

BA Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

BA Kazanım 5: Nesne ya da varlıkları gözlemler.
Göstergeleri:
Nesne/varlığın adını söyler.(eteklik,kazak,elbise gibi)
Nesne/varlığın rengini söyler.
Nesne/varlığın dokusunu söyler. (çizgili, desenli, çiçekli)
Nesne/varlığın miktarını söyler.
Nesne/varlığın kullanım amaçlarını söyler.

Kazanım 4: Nesneleri sayar.
Göstergeleri:
İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.
Saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler.

Kazanım 7: Nesne ya da varlıkları özelliklerine göre gruplar.
Göstergeleri:
Nesne/varlıkları kullanım amaçlarına göre gruplar.


MATERYALLER:
Çocukların okula getirecekleri çeşitli kıyafetler, iki farklı renkte çamaşır sepeti.

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
Özel giysi, günlük giysi
çizgili, desenli, çiçekli
eteklik,kazak,elbise
GRUPLAMA

ÖĞRENİM SÜRECİ

Çocuklar evden getirdikleri giysileri ortaya koyarlar. Bu giysilerin özellikleri plana alınan göstergeler doğrultusunda değerlendirilir.

İki çocuk seçilir. Biri özel günde giyilen giysileri, diğeri günlük giyilen giysileri müzik çalma süresi eşliğinde sepete koyar. Doğru giysiyi doğru biçimde gruplama yapma önemlidir. Oyun bittiğinde oyun dışındaki çocuklar yanlış sepette olan giysiyi bulma hakkını elde ederler.



DEĞERLENDİRME:
* Kendilerinin bugün okula gelirken ne tür kıyafet giymiş olabileceklerini sıra ile anlatırlar.
* Giydikleri bu giysilerin okul için uygun olup olmadığını değerlendirip yanlış giysi ile okula gelindiğinde giysilerin lekelenebileceği, lekelenen bir özel giysinin gerektiği yerdei, gerektiği zaman giymenin mümkün olup olamayacağı tartışmaya açılır.

ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİK:

Giysi giyme, giysi çıkartma, giysi asma biçiminde zamana, çocukların gruplama yapabilmeyi kavrayabilmesi ve grubun isteği doğrultusunda oynanabilir.


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Giysilerin doğru sepete konup konmadığına dikkat edilmeli, çocuk tarafından uygun sepete konmamışsa, destekleyici oyunlarla çocuğun gruplama yapabilme becerisi geliştirilmeli, gerekli gözlem notları tutulmalıdır.



PLAN. EMEL ÖZDEMİR
10.11.2012
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#5
senem_44 öğretmenimize bu güzel planı için teşekkür ediyoruz.




ETKİNLİK ADI: SANDALYELERİ KAPALIM

Etkinlik Türü :Oyun (büyük grup etkinliği)
Yaş Grubu (ay) :36-48 ay


KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

BİLİŞSEL GELİŞİM KAZANIM
Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.

MOTOR GELİŞİM
Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. Göstergeleri:
Basit dans adımlarını yapar
Müzik ve ritim eşliğinde dans eder

MATERYALLER: sandalyeler ve müzik

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR: -

ÖĞRENME SÜRECİ

Çocuklar oyun alanına alınır. Çocuklara sandalye kapmaca oyunu oynayacakları söylenir. Çocuklara masaların etrafından birer sandalye alıp getirmeleri söylenir. Sandalyeler çocuk sayısından bir eksik olacaktır. Getirilen sandalyeler daire şeklinde dizilir.çocuklara oyunun kuralları anlatılır. Çocuklara müzik çalınırken sandalyelerin etrafında dönerek oynayacakları, müzik durduğunda sandalyelere oturacakları söylenir. Ayakta kalan çocuk yanacaktır ve her çocuk oyundan çıktıkça bir sandalye alınır. Oyun bu şekilde devam eder. Oyun sonunda birinci olan çocuk alkışlanır. Oyun isteğe göre tekrar edilebilir.


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Sandalye sayısının çocuk sayısından 1 eksik olmasına dikkat edilir.
Çocukların sandalyelere oturmaya çalışırken arkadaşlarına zarar vermemeleri konusunda uyarılır.

DEĞERLENDİRME
Bu oyunu başka nasıl oynayabiliriz?
Kimler oyun oynar?
Çalınan müzikleri sevdiniz mi?
Oyun eğlenceli miydi?


ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER

Aynı etkinlik gazetelerle oynanabilir(gazete kapmaca)
Çocuklara her sandalye alındıkça kaç sandalye kaldığı sorularak nesne sayma çalışması yapılır ve arkasından nesne sayma ile ilgili bir çalışma sayfası uygulanabilir.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#6
senem_44 öğretmenimize bu güzel planı için teşekkür ediyoruz.



ETKİNLİK ADI: KIRMIZI BALIK

Etkinlik Türü : Oyun (büyük grup etkinliği)
Yaş Grubu (ay) :36-48 ay

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

DİL GELİŞİMİ
Kazanım 2: Sesini uygun kullanır. Göstergeleri:
Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.

MOTOR GELİŞİM
Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar. Göstergeleri:
Yönergeler doğrultusunda koşar.

Kazanım 5: Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder. Göstergeleri:
Müzik ve ritim eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.


MATERYALLER: -


SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR: kırmızı

ÖĞRENME SÜRECİ
Çocuklar oyun alanında “ el ele tutuşalım, halkaya karışalım, haydi gülüm sen de gel, oynayalım birlikte” şarkısıyla daire şeklinde el ele tutuşurlar, yere otururlar, böylece küçük bir göl oluşturmuş olurlar. Çocuklara oyunun kuralları anlatılır., Daha önceden balık olarak seçilen çocuk dairenin içinde balık gibi yüzme taklidi yapar. Bu sırada yine daha önceden Balıkçı Hasan olarak seçilen çocuk da, dairenin etrafında dönmeye başlar.Daireyi oluşturan çocuklar bu esnada Kırmızı Balık şarkısını söylerler ve şarkının öykünmesini yaparlar. Balık ve balıkçı hasan rolündeki çocuklar şarkının sözlerine uygun şekilde hareket eder. Çocuklar şarkıyı birlikte söyleyecekleri ve balıkçı hasan olan çocuğun kırmızı balık olan arkadaşını yakalamaya çalışırken dikkatli olmaları söylenir. Çocuklardan biri kırmızı balık, biri balıkçı hasan olur ve şarkı hep birlikte hareketleri öykünerek söylenir.
“Kırmızı balık gölde
Kıvrıla kıvrıla yüzüyor
Balıkçı hasan geliyor
Oltasını atıyor
Kırmızı balık dinle
Sakın yemi yeme
Balıkçı seni tutacak
Sepetine atacak
Kırmızı balık kaç kaç Kırmızı balık kaç kaç”
Kırmızı balık olan çocuk kaçar ve balıkçı hasan onu yakalamaya çalışır. Kırmızı balık yakalanmadan tekrar arkadaşlarının yanına oturmaya çalışır. Oyun bu şekilde ilgiye göre devam ettirilir.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Tüm çocukların kırmızı balık ya da balıkçı hasan olmalarına fırsat verilir.

DEĞERLENDİRME
Biraz önce oynadığımız oyunda kimler vardı?
Oyunda senin rolün neydi?
Biraz önce …….. rolünü canlandırmak hoşunuza gitti mi? Neler hissettiniz?
Bu oyunu başka kimlerle oynayabilirsiniz?

ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
Kırmızı renk ile ilgili çalışma sayfası uygulanabilir.
Bir balık resminin içi kırmızı kağıtları yırtıp yapıştırarak sanat çalışması yapılabilir.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#7
senem_44 öğretmenimize bu güzel planı için teşekkür ediyoruz.

ÇİFTÇİ DAYI GELİYOR
Etkinlik Türü : Oyun (büyük grup etkinliği)
Yaş Grubu (ay) :36-48 ay

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
BİLİŞSEL GELİŞİM KAZANIM
Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. Göstergeleri:
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.
İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler
DİL GELİŞİMİ
Kazanım 2: Sesini uygun kullanır. Göstergeleri:
Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır.
MOTOR GELİŞİM KAZANIM
Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar. Göstergeleri:
Belli bir yüksekliğe zıplar.

MATERYALLER: elma resmi, örtü

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR: -

ÖĞRENME SÜRECİ
Çocuklar oyun alanına alınır. Çocuklara elma resmi gösterir ve elma toplama oyunu oynayacakları söylenir. Oyunun kuralları anlatılır.“Hoplayalım, zıplayalım, daldan elma toplayalım” cümlesi ritimli bir ifadeyle söylenir.Çocuklardan zıplayarak daldan elma toplama hareketi yapmaları istenir.Daha sonra öğretmen “Çiftçi Dayı gelin saklanın” der ve her çocuğun yere yatarak büzülme hareketi yapması istenir. Çocuklardan bir tanesinin üzeri bir örtü ile örtülür ve “Çiftçi dayı gitti ama çiftçi dayı kimi götürmüş?” dendikten sonra diğer çocukların kalkması ve örtünün altında saklanmış olan arkadaşlarının kim olduğunu tahmin ederek ifade etmeleri sağlanır, öğretmen bu sırada çocuklara ipuçları verir. Oyun çocukların ilgileri doğrultusunda sürdürülür.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Çocukların hepsinin en az bir kez örtü ile saklanmalarına fırsat verilmeye çalışılır.
Çocukların yere yatınca gözlerini kapatmaları söylenir.

DEĞERLENDİRME
Biraz önce oynadığımız oyunda çocukları götüren kimdi?
Oyunda sizin rolün neydi?
Bu oyunu başka nasıl oynayabiliriz?
Biraz önce saklanan çocuk rolünü canlandırmak hoşunuza gitti mi? Neler hissettiniz?
Siz oyundaki çocukların yerinde olsaydınız çiftçi dayıdan izinsiz mi elma toplardınız yoksa izin mi alırdınız?
Daha önce hiç elma ağacından elma toplamış mıydınız?


ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER
Çocuklara gösterilen elma resimleri çoğaltılabilir. Çocukların istedikleri renk grapon kâğıdını yuvarlayarak elma oluşturmaları istenebilir.
Fen etkinliği olarak elma şekeri yapılıp hep beraber yenilebilir.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#8
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
22.11.2012

PLANLARIM, ÖĞRETMENLERİN YAPTIKLARI ÖZGÜN PLANLARA ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLANMAKTADIR.

HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.




ETKİNLİK ADI: POSTACI AMCA OYUNU:


ETKİNLİK TÜRÜ: OYUN

Yaş Grubu (Ay) : 48-66 (BÜYÜK VE KÜÇÜK GRUP ETKİNLİĞİ)


Aşağıdaki kazanım ve göstergeler 2012 programına uygundur. Siz 2006 programına uygun biçimde değiştirebilirsiniz.


KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:

Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.
Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.

Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:

Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

DA Kazanım 7: Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.
Göstergeleri:

Sözel yönergeleri yerine getirir.

SDA Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:

Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.

SDA Kazanım 10: Sorumluluklarını yerine getirir.
Göstergeleri:

Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir.
Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir.


MATERYALLER:
Postacı çantası ve şapkası, mektup zarfları

SÖZCÜKLER VE KAVRAMLAR:
Zarf, mektup


ÖĞRENME SÜRECİ

Masalardaki zarflardan farklı özellikleri olan zarflar seçilir. ‘’Bu zarfı kim getirmişti, hatırlıyor musunuz?, diye sorulur. Postacı çantası olarak kabul edilen bir çantanın içine zarflar konur. Öğretmen, çocuklardan birini postacı olarak seçmek için gözlerini kapatıp kendi çevresinde döner ve parmağı ile bir çocuğu işaret eder. Parmak kimi gösteriyorsa o çocuk postacı olur. Çantayı omzuna takar. “Postacı Amca” şarkısı, söylenmeye başlanır. Çocuk, şarkı bitinceye kadar zarfları sahiplerine doğru olarak dağıtabilirse, bir başka postacıyı yine gözlerini kapatıp çevresinde dönerek seçer. Şarkı bitinceye kadar mektupları dağıtamamışsa mektupların sahipleri bulunur, yeni mektuplar alınır ve tekrar postacı olur.

POSTACI AMCA
Postacı amca geliyor.
Bize mektup veriyor. (2 )
Sağ ol postacı amca sen.
Ah ne sevindim,
Bir bilsen.

Yılbaşı, bayram demeden,
Bize mektup veriyor.
Sağ ol postacı amca sen.
Ah ne sevindim,
Bir bilsen.

Salih Akkaş


ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER

Posta Güvercini” şarkısının notaları Salih Akkaş’ın müzik kitabından flütle çalınır, çocuklar dinler. Daha sonra, sözler birlikte söylenir.
**https://www.okuloncesi.net/etkinlik-havuzu/matematik-etkinlik-havuzu-planlari-11397.html#post20645 LİNKİNDEKİ 'ZARFLAR' ETKİNLİK PLANI UYGULANABİLİR.


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Bütn çocukların postacı rolü üslenmesi için yüreklendirilmelidirler. Ancak duygusal zekaya sahip çocuklar rol almak istemezlerse ısrarcı olunmamalı, kediliğinden görev alması sağlanmalıdır.


VELİ KATILIMI:
• Bugün okula farklı özellikte zarflar, kâğıtlar götürürsem, Renk, Boyut, Boş-Dolu, Kullanılmış-Kullanılmamış özelliklerine göre önce gruplandıracağız. Sonra sıralama oyunlarını oynayacağız. Postacı şapkası ve çantası bulabilir miyiz? Postacıları özel bir giysi giydikleri için tanıyabildiğimizi evde konuşalım.
• ’Ne Kayıp?” oyununu altı zarf kullanarak oynayacağız. Evde benimle oynar mısınız? Ben masadan bir zarf alacağım; siz gözünüzü açınca hangi zarfın kaybolmuş olduğunu bilmeye çalışacaksınız. Bilemezseniz ben o zarfla ilgili belirli özellikleri söyleyerek size ipuçları vereceğim. Sonra ben ebe olacağım.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#9
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
04.12.2012

PLANLARIMI YAPARKEN GEREK DÜZENLEME, GEREKSE TÜRKÇE ETKİNLİKLERİNDE BİZLERE KATKIDA BULUNARAK EMEKLERİNİ ESİRGEMEYEN ÜLKÜ DUYSAK ÖĞRETMENİMİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.





PLANLARIMI, ÖĞRETMENLERE ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLIYORUM.


HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.


Aşağıdaki kazanım ve göstergeler 2012 programına uygundur. Siz İSTERSENİZ 2006 programına uygun biçimde değiştirebilirsiniz.


BU ETKİNLİK PLANI FARKLILIKLARA SAYGI TEMASI İÇİNDİR.



ETKİNLİK ADI: FARKLILIKLARIM


Etkinlik Türü: SANAT, OYUN (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
Yaş grubu(ay): 36-66 ay


KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

PMA Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:

Nesneleri toplar.
Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
Malzemeleri keser.
Malzemeleri yapıştırır.
Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
Malzemelere araç kullanarak şekil verir.
Kalemi doğru tutar.
Kalem kontrolünü sağlar.
Çizgileri istenilen nitelikte çizer.

SDA Kazanım 3: Kendini yaratıcı yollarla ifade eder.
Göstergeleri:

Özgün özellikler taşıyan ürünler oluşturur.

SDA Kazanım 14: Sanat eserlerinin değerini fark eder.
Göstergeleri:

Sanat eserlerinde gördüklerini ve işittiklerini söyler.

BA Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:

Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.

Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:

Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.
İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.

Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:

Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.


Materyaller:
Boş sürpriz yumurta kutuları, fon kâğıtlar, ipler, kumaş parçaları, düğmeler, pul ve boncuklar, göz ve dudak, halka küpeler, kurdele, saç için örgü yapılmış yün, pullu mendil, tuvalet kâğıdı rulosu gibi...


'ırklar' ppt sunum

https://www.okuloncesi.net/dosya/uploads/d569eaf0eeb8f6bb2a4edb9bc57c4dde.rar




Sözcükler ve Kavramlar:
İyilik, renk, ırk, ten rengi, Farklılıklarım, eşsiz, özel.

ÖĞRENME SÜRECİ

• Çocuklar, getirdikleri patatesi ya da boş sürpriz yumurta kutusunu alır; fon kâğıtlar, ipler, kumaş parçaları, düğmeler, pul ve boncuklar, göz ve dudak, halka küpeler, kurdele, saç için örgü yapılmış yün, pullu mendil, tuvalet kâğıdı rulosu gibi malzemeleri kullanarak farklı ten renginde insan figürlü kuklalar yaparlar.
NOT: Dünya çocukları mandalası yapılacaksa, “ Bir Dünya Bırakın” adlı şarkılı oyunun ardından geçiş yapılması uygun olur.

Çocuklar, bitirdikleri kuklaları sıra ile arkadaşlarına tanıtırlar. Örneğin; “Çinli bir çocuk yaptım.”,“Zenci bir çocuk yaptım.”, “Kızak kayan Eskimo yaptım.” gibi.















“KİMİN KUKLASI?” OYUNU: Çocuklar el ele tutuşarak halka oluştururlar. Öğretmen yere büyük bir daire çizer. Çocuklardan birisini ebe seçer. Çocukların hepsi düdükle verilen komutla daire içine girerler.
• Öğretmen, ebenin daire içinden üç arkadaşını seçip dışarı çıkarmasını ister.
• Dairedeki çocuklar, dışarı çıkan arkadaşlarının yaptıkları kuklalardan birini seçer. Bu kuklaya ait belirli özellikleri aralarında tartışırlar.
• Çocuklar içeriye çağrılırlar. Parmak kaldıran çocuğun yanına giderler. Üç çocuk, bu çocuğa hep bir ağızdan: ‘’Kimin kuklası? diye sorar. Çocuklar ipuçları verir. Kendi kuklası olduğunu bilirse, alkışlanır. Bilen çocuk iki puan kazanır. Kazandığı puanı tahtaya yazar. Oyun yeni ebelerin dışarı çıkarılması ile devam eder.

DEĞERLENDİRME: • Etkinliğin sonunda, ikiz kardeşlerin bile birbirlerinden farklı yönleri olduğu söylenir. Farklılıklarımız ne olursa olsun, birlikte yaşamak için herkesin birbirine bağlı olmaması gerektiği belirtilir.
—Hepiniz birbirinizden özel ve eşsizisiniz, denir ve okuma yazma alıştırmaları hazırlıklarına geçilir.



ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:
• Çocuklar, şimdi de kendilerinin birer kukla olmalarını isterler. Ritimli müzik eşliğinde kuklalarla oynarlar. Sonra kuklalar sıra ile kendi özelliklerini anlatırlar. Nasıl hareket edebildiklerini gösterirler. Ne giydiklerini, neden yapılmış olduklarını açıklarlar.
• Etkinliğin sonunda, birbirimizin davranışlarını kabul etmenin iyi ilişkiler kurmada ve ‘’iyilik’’ için gerekli olduğu söylenir.


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR
Sanat etkinliğinde; materyalleri sanat merkezinden kendilerinin almalarına,
'iyilik' konusunun sık sık hatırlatılmasına dikkat edilmelidir.


AİLE KATILIMI: Bugün için istek haber mektubu aracılığı ile boş sürpriz yumurta kutusu yoksa orta boy patates istenecek.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#10
ETKİNLİK PLANI: EMEL ÖZDEMİR
05.12.2012

PLANLARIMI YAPARKEN GEREK DÜZENLEME, GEREKSE TÜRKÇE ETKİNLİKLERİNDE BİZLERE KATKIDA BULUNARAK EMEKLERİNİ ESİRGEMEYEN ÜLKÜ DUYSAK ÖĞRETMENİMİZE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.





PLANLARIMI, ÖĞRETMENLERE ÖRNEK OLMASI İÇİN HAZIRLIYORUM.



HER HAKKI SAKLIDIR. HİÇ BİR YAYINEVİ TARAFINDAN PLANLARIMDAN ALINTI VE İZNİM OLMADAN BASIMI YAPILAMAZ.

Aşağıdaki kazanım ve göstergeler 2012 programına uygundur. Siz İSTERSENİZ 2006 programına uygun biçimde değiştirebilirsiniz.



BU ETKİNLİK PLANI FARKLILIKLARA SAYGI TEMASI İÇİNDİR.

ETKİNLİK ADI: FARKLILIKLARIM


Etkinlik Türü: OYUN, OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ALIŞTIRMALARI (Bütünleştirilmiş Büyük ve Küçük Grup Etkinliği)
Yaş grubu(ay): 36-66 ay


KAZANIM VE GÖSTERGELERİ


BA Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
Göstergeleri:
Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.

Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler.
İpuçlarını birleştirerek tahminini söyler.
Gerçek durumu inceler.
Tahmini ile gerçek durumu karşılaştırır.

Kazanım 3: Algıladıklarını hatırlar.
Göstergeleri:
Nesne/durum/olayı bir süre sonra yeniden söyler.
Hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır.

BA Kazanım 4: Nesneleri sayar.
Göstergeleri:
İleriye/geriye doğru birer birer ritmik sayar.
Belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir.


PMA Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:

Nesneleri toplar.
Kalemi doğru tutar.
Kalem kontrolünü sağlar.
Çizgileri istenilen nitelikte çizer.


Materyaller: Sanat etkinliğinde yapılan kuklalar, A4 dosya kağıtları, kalemler, boyalar ve çocukların tercih edecekleri diğer materyaller.


NOT: STAJYERİMİN YÜZ KALIBI GETİREREK ÇOCUKLARA DAĞITMASI, PLANDA FARKLILIK YARATMIŞTIR. DOLAYISI İLE PMA Kazanım 4: Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.
Göstergeleri:

Nesneleri toplar.
Kalemi doğru tutar.
Kalem kontrolünü sağlar.
Çizgileri istenilen nitelikte çizer.

ULAŞILAMAMIŞTIR. :022:

EĞİTİMCİLERE NOT: YAPILANDIRILMIŞ ETKİNLİKLERİN KAZANILMASI İSTENİLEN GÖSTERGELERE ULAŞMAYI ENGELLEDİĞİNİN AÇIK BİR ÖRNEĞİNİ VERMEYE ÇALIŞTIM. UMARIM BU GELİŞİM BASAMAĞINI DİKKATE ALIRSINIZ. :)










KELİME: Ten, Farklılıklarım, özel, eşsiz.

• “KİMİN KUKLASI?” OYUNU: Çocuklar el ele tutuşarak halka oluştururlar. Öğretmen yere büyük bir daire çizer. Çocuklardan birisini ebe seçer. Çocukların hepsi düdükle verilen komutla daire içine girerler.
• Öğretmen, ebenin daire içinden üç arkadaşını seçip dışarı çıkarmasını ister.
• Dairedeki çocuklar, dışarı çıkan arkadaşlarının yaptıkları kuklalardan birini seçer. Bu kuklaya ait belirli özellikleri aralarında tartışırlar.
• Çocuklar içeriye çağrılırlar. Parmak kaldıran çocuğun yanına giderler. Üç çocuk, bu çocuğa hep bir ağızdan: ‘’Kimin kuklası? diye sorar. Çocuklar ipuçları verir. Kendi kuklası olduğunu bilirse, alkışlanır. Bilen çocuk iki puan kazanır. Kazandığı puanı tahtaya yazar. ( yaş grubu küçük ise sayı yazma yerine çentik atar ya da aynı sayı kadar oyuncakla eşleştirir) Oyun yeni ebelerin dışarı çıkarılması ile devam eder.

• Etkinliğin sonunda, çocuklar kuklalarını toplar, eve götürmek için çantalarına yerleştirirler ya da kukla merkezine koyup bir başka gün kullanabilecekleri belirtilir. Ardından çocukları yanına toplayan öğretmen; ikiz kardeşlerin bile birbirlerinden farklı yönleri olduğu söylenir. Farklılıklarımız ne olursa olsun, birlikte yaşamak için herkesin birbirine bağlı olmaması gerektiği belirtilir.

Hepiniz birbirinizden özel ve eşsizisiniz, denir ve okuma yazma alıştırmaları hazırlıklarına geçilir.


• Çocuklar yerlerine oturmadan, bir tane dosya kâğıdı ve kalem kutularını alırlar.
• Öğretmen soldan sağa doğru (çember yönü takip edilerek) dört daire çizmelerini ister. (ya da kavanoz kapakları verilir, kapağı kalıp olarak kullanarak daire çizerler.)

• 1. daireyi zenci çocuk başı (kahverengi) , 2. daireyi esmer çocuk (açık kahverengi), 3. daireyi sarışın çocuk, 4. daireyi beyaz çocuk yaparak tamamlamaları istenir.
• Çocukların yaptıkları şekilleri soldan sağa doğru altına sayı yazarak okumalarını ister.
• Kâğıdın arkasını çevirmeleri, buraya kendilerini eşsiz kılan özelliklerini çizmeleri istenir. Çocukların resim yaparlarken yanlarına gidilir. Eserleri hakkında duygu ve düşünceleri alınır.
—Hangi yönden eşsizsin?
—Arkadaşın hangi yönden biricik ve özel acaba?


Genel Değerlendirme:

Çocuk açısından:
Çocuklar çorapların benzerlik ve farklılıklarını açıklayabildiler mi?
Kendilerinin farklı özelliklerini kabul edebildiler mi?
Başkalarının farklı özelliklerini kabul edebildiler mi?
Olay ya da varlıkların özelliklerini söyleyebildiler mi?
Materyaller, etkinlikler için uygun muydu?
Etkinlik çocukların ilgisini çekti mi?


Öğretmen açısından:
Hazırlıklar tamdı/yetersizdi.
Zevkli geçti /sıkıcıydı.

Etkinlik açısından:
Etkinlikler arasında bütünlük vardı /yoktu.
Aksaklıklar yaşadı /yaşanmadı.
Aksaklık nedenleri:
Yapılan değişiklik /değişiklik yapılmadı.
Etkinlikler arasındaki geçişler uygun muydu?


DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

*Daire çizimlerini yaparlarken kalemi istenilen nitelikte tutuyor olmalarına,
* Çizim yönünü uygun yapıp yapmadıklarına,
* Farklı ırklardan yüzler çizip çizmediklerine dikkat edilir.

ÖNERİLEN DEĞİŞİK ETKİNLİK:
• Çocuklar, şimdi de kendilerinin birer kukla olmalarını isterler. Ritimli müzik eşliğinde kuklalarla oynarlar. Sonra kuklalar sıra ile kendi özelliklerini anlatırlar. Nasıl hareket edebildiklerini gösterirler. Ne giydiklerini, neden yapılmış olduklarını açıklarlar.
• Etkinliğin sonunda, birbirimizin davranışlarını kabul etmenin iyi ilişkiler kurmada ve ‘’iyilik’’ için gerekli olduğu söylenir.
 

Emel Hoca

Kayıtlı Üye
Katılım
13 Eki 2011
Mesajlar
2,986
Beğeniler
6
#11
plan: miya

Etkinlik Türü: Sanat –Oyun -Matematik Etkinlikleri (Bütünleştirilmiş)

//www.onceokuloncesi.com/dosya/...0d774e08e6.doc
 

Forum istatistikleri

Konular
18,892
Mesajlar
30,368
Kullanıcılar
27,851
Son üye
Mfbos
×